Erfaren ekonomiassistent

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Vi söker just nu en erfaren Ekonomiassistent inom Leverantörsreskontra för ett uppdrag hos kund med möjlighet till fast anställning.

Är du driven och vill jobba i en bred tjänst inom leverantörsreskontra?
Du blir en del i ett team om 3-4 personer, du kommer rapportera till Teamlead för reskontran. Tjänsten är placerad hos kund, strax söder om Stockholm city.

Publiceringsdatum
2021-04-30

Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent leverantörsreskontra arbetar man med hantering av leverantörsfakturor. Man har i uppgift att säkerställa hela flödet från inläsning, verifiering, kontering och distribution till attestanter samt betalningar inklusive påminnelser och inkasso. Arbetet påverkas av både interna och externa krav.

Som ekonomiassistent arbetar man i team som i det dagliga arbetet leds av en teamleader. Organisatoriskt hör man till ekonomiavdelningen och rapporterar till Teamlead för reskontran.

• Hantering av leverantörsfakturor
• Leverantörsutbetalningar
• Hantera påminnelser och inkassoärenden
• Följa upp att redovisningspolicys följs
• Avstämningar

Utöver vad som anges i befattningsbeskrivningen har arbetsgivaren rätt att leda och fördela arbetet, vilket innebär att även andra arbetsuppgifter kan förekomma.

Arbetssätt
I rollen som ekonomiassistent leverantörsreskontra är det viktigt att kunna arbeta strukturerat enligt uppsatt arbetsprocess men även att kunna hantera ad-hoc arbetsuppgifter. En viktig egenskap är att vara flexibel och kunna prioritera utifrån aktuell situation. Man ska även ha förmågan att kritiskt kunna granska och utvärdera utfört arbete och att påtala eventuella oklarheter. Man arbetar i team och stöttar varandra vid behov då arbetsbelastningen varierar över tid. Man förväntas driva sitt arbete självständigt. Då ekonomiavdelningen är en servicefunktion som stöttar övriga delar i verksamheten är kommunikativ förmåga och god framförhållning viktigt.

Vem är du?
Utbildning motsvarande gymnasieekonom eller likvärdig bakgrund.

• Noggrann för att säkra korrekt utförande av rutinerna inom ekonomiavdelningen
• Mycket god förmåga att arbeta strukturerat för att underlätta, säkerställa och effektivisera samarbetet i teamet
• Flexibel för att kunna hantera ad-hoc arbetsuppgifter
• Serviceinriktad för att på bästa sätt kunna bemöta alla frågeställningar som kommer internt och externt och på så sätt vara ett stöd till verksamheten
• Mycket goda kunskaper om redovisningsregler för att kunna arbeta enligt uppsatt regelverk, kunskap om K3 är meriterande.
• Goda kunskaper inom Officepaketet för att kunna arbeta effektivt med våra befintliga arbetsverktyg

Vi erbjuder:
Ett konsultuppdrag på heltid, 100% där du förväntas att utgå från kundens lokaler.
Uppdraget förväntas start i maj 2021 och löper till i höst alternativt årsskiftet.
Du kommer att bli anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning och vara uthyrd till vår kund.
För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter och att bli övertagen av kund om allt känns bra.
I denna process samarbetar vi med Jurek. Vid frågor angående tjänsten är du därför varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef:
Catharina Airiman, via mail: catharina.airiman@jurek.se eller telefon: 076-002 69 09.
Intervjuer och urval kommer ske löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Du är varmt välkommen att ansöka till denna tjänst via vår hemsida www.jurek.se.
Vi tar inte emot ansökningar direkt skickade via mail.

Om företaget
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-05-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jurek Rekrytering & Bemanning AB (org.nr 556694-5324), http://www.jurek.se/

Jobbnummer
5751926

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: