Erfaren controller till Tumba

Arena Personal AB / Administratörsjobb / Stockholm
2014-12-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Erfaren controller till Tumba" (publicerad 2015-10-09) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2014-12-23

Om tjänsten
Till vår kund söker vi en analytisk och självgående controller. Du kommer att arbeta inom offentlig verksamhet i moderna, ljusa lokaler i Tumba. Detta är ett uthyrningsuppdrag på heltid som kommer starta första februari och pågå under fem månader med möjlighet till förlängning.

I första hand söker vi dig som har erfarenhet av ekonomiarbete i kommunal verksamhet. I uppdraget ingår arbete med bland annat följande arbetsuppgifter:

• Arbeta med delårsuppföljning
• Förarbeten till ettårsplan 2016
• Remissvar på budgetramar och flerårsplan
• Stöd- och handledning till ekonomiassistenter som arbetar i ovanstående processer

Profil
Som controller ska du kunna definiera problem samt beskriva konsekvenserna av åtgärder och beslut för chefer och medarbetare som har varierande kunskaper inom ekonomi.

För att vara aktuell för uppdraget krävs följande kompetens:

• Vara helt självgående
• Ha högskole/universitetsexamen inom ekonomi
• Ha flerårig erfarenhet av arbete med budget, uppföljning och ekonomistyrning inom kommunal verksamhet
• Ha goda kunskaper att uttrycka sig i svenska i tal och skrift
• Mycket goda kunskaper i MS Excel

Meriterande är även om du har:

• Erfarenhet av att arbeta i motsvarande förvaltningsövergripande position i minst tre år inom en kommun
• Erfarenhet av att skriva tjänsteskrivelser och remissvar i minst tre år

Låter jobbet intressant för dig? Vi tipsar dig att söka så snart som möjligt då tjänsten ska tillsättas omgående.

Vi erbjuder

Arena Personal matchar de bästa kandidaterna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Du får viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.

Om företaget
Arena personal har 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom rekrytering och bemanning. Våra cirka 800 externa medarbetare verkar på cirka 500 arbetsplatser, varje år. Arena Personal är en del av Aktriva. I koncernen ingår även Arbetslivsresurs, Arena Personal AS samt Impact i Norge. Som en del av Aktriva är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra externa medarbetare lika bra som våra kunder.

Så ansöker du
Tre enkla steg till ditt nya jobb:

1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-07
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1947
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Isabelle Lilja 08-587 117 00

Företag
Arena Personal AB

Adress
Arena Personal AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm

Kontorsadress
Fleminggatan 7, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2111681

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal AB: