Erfaren avgiftshandläggare med samordningsansvar.

Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen / Kontorsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen i Partille

Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 36 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 500 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

Publiceringsdatum
2016-05-09

Arbetsuppgifter
Med utgångspunkt i Socialtjänstlagen handlägga, utreda, beräkna och besluta om avgifter i äldreomsorgens verksamhet samt hantera eventuella överklaganden.
Svara på frågor om avgifter från brukare, anhöriga och gode män.
Vara systemadministratör för verksamhetssystemet.
Vara sammankallande i förvaltningens arbetsgrupp kring avgifter.
Ha en god omvärldsbevakning inom området och ansvara för att tillämpningsanvisningar, rutiner o dylikt revideras och uppdateras vid behov.
Ansvara för planering och organisering av avgiftshanteringen över året.

Kvalifikationer
Vi söker dig som vill säkra och utveckla processen avgiftshandläggning.
Du har gedigen erfarenhet av avgiftshandläggning inom äldreomsorg och dokumenterat goda kunskaper om relevanta delar av SOL och FL
Du har därmed goda kunskaper om avgiftshandläggningens alla aspekter, inklusive omprövning och hantering av överklaganden.
Du har ett tydligt kund- och servicefokus
Du har god IT-vana, erfarenhet av systemadministration/förvaltning/superuser är en merit
Du uttrycker dig väl i tal och skrift
Du har god förmåga att självständigt planera och organisera ditt eget och arbetsgruppens arbete och klarar att behålla lugnet och göra adekvata prioriteringar vid arbetstoppar, vana från verksamhetsplanering/samordning/ledning av en arbetsgrupp är en merit.
"Stor vikt vid personlig lämplighet"

ÖVRIGT
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-29
Ange följande referens när du ansöker: A567699
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Terins, Enhetschef 031-7929713 maria.terins@partille.se

Facklig kontakt
Kajsa Åsemyr Vision, Administratör 031-792 1851 kajsa.asemyr@partille.se

Företag
Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen

Adress
Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille

Kontorsadress
Gamlakronv.34 43382 Partille

Jobbnummer
2830188

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen: