Entreprenadupphandlare

Trelleborgs kommun, kommunledningsförvaltningen, upphandling / Inköpar- och marknadsjobb / Trelleborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Trelleborg, Vellinge, Svedala, Skurup, Malmö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trelleborgs kommun, kommunledningsförvaltningen, upphandling i Trelleborg

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till en attraktiv arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.

Arbetsplatsen
Upphandlingssektionen i Trelleborgs kommun är placerad under kommunledningsförvaltningens enhet "styrning och uppföljning".

Vi ansvarar för all upphandling i kommunen och du kommer att ingå ett team på fem personer. Vi är prestigelösa, kompetenta och drivande medarbetare och har mycket gott samarbete. Vi söker dig som är en erfaren upphandlare och som tillsammans med oss vill delta i vårt spännande arbete framöver. Trelleborgs kommun har höga ambitioner där du får möjlighet att bidra med dina kunskaper och erfarenheter och utvecklas.

Publiceringsdatum
2023-02-02

Dina arbetsuppgifter
Som upphandlare ansvarar du för att affärsmässigt och effektivt genomföra upphandlingar av varor och tjänster utifrån verksamheternas behov. Upphandlingarna genomförs ofta i projektform där du arbetar med att utveckla processer, strukturerar, planerar och driver ditt eget arbete i stor utsträckning. Vidare ingår i arbetsuppgifterna att vara ett kompetensstöd till verksamheterna, avtalsuppföljningar, uppdatering av avtalsdatabasen, utbildningar mm.

Upphandlingssektionen befinner sig i ett kreativt utvecklingsskede. Som entreprenadupphandlare ingår du även i teamet av projektledare på projektenheten inom tekniska serviceförvaltningen. Här jobbar du nära interna beställare tillsammans projektledarna och vad avser dessa uppdrag rapporterar du till projektchefen. Projektenheten har en central funktion inte bara för den egna förvaltningen utan för större delen av den kommunala projektverksamheten.

Rollen är ny och tillkommer efter ett tydligt identifierat behov. Därmed kommer du att ha möjlighet att vara med och påverka utformningen av din roll.

Projektenheten strävar efter att vi som offentlig beställare är en professionell part i bygg- och anläggningsbranschen där vårt sätt att arbeta präglas av affärsmässighet och integritet. Vi är verksamma inom samhällsbyggnad avseende de flesta formerna av kommunal infrastruktur inklusive fastighetsbestånd. Vårt mål är att skapa största möjliga nytta för Trelleborgs kommun som helhet. Våra uppdragsgivare och projektbeställare finns brett inom Trelleborgs kommunala organisation och en stor del av vår projektportfölj består av exploateringsprojekt.

Du ska planera och genomföra kvalificerat upphandlingsarbete där du bland annat kommer att ansvara för framtagande av olika behovs- och marknadsanalyser, affärsupplägg. I arbetet ingår upphandling av objektspecifika avtal och ramavtal gällande såväl entreprenader som tekniska konsulter.

För de objektspecifika upphandlingarna innebär ditt arbete att stödja projektavdelningens projektledare i deras arbete med upphandlingar för respektive projekt. För upphandlingar av ramavtal innebär ditt arbete att självständigt genomföra upphandlingar av tekniska konsulter och entreprenörer. Här spänner arbetsuppgifterna från behovsanalys och genomförande av upphandling till avtalsförvaltning med uppföljning under avtalstid.

Tillsammans med projektavdelningen kommer du att ha en drivande roll i utformning av strategisk försörjning av entreprenader och tjänster inom de aktuella områdena.

Tjänsten innebär ett nära samarbete mellan kommunens centrala upphandlingssektion och projektenheten på tekniska serviceförvaltningen. Du kommer att vara tekniska serviceförvaltningens upphandlingssamordnare gällande behov av övriga upphandlingar av varor och tjänster som upphandlingssektionen genomför åt tekniska serviceförvaltningen.

Vi ser gärna att du lär känna organisationen genom att vara relativt mycket på plats, särskilt till en början, men möjlighet finns också till distansarbete i överenskommen omfattning.

Kvalifikationer
Du har relevant utbildning efter gymnasiet på universitets- / högskolenivå inom t.ex. områdena juridik, ekonomi eller teknik alternativt annan för tjänsten relevant utbildning kombinerat med arbetslivs-erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt.

Du har minst tre års arbetslivserfarenhet av strategiskt upphandlingsarbete och som entreprenadupphandlare, alternativt tre års arbetslivserfarenhet som entreprenadupphandlare och tre års erfarenhet av anbudslämning hos entreprenör/leverantör från privat eller offentlig verksamhet. Vidare behöver du ha goda färdigheter i att förhandla samt ha ett stort intresse för framgångsrika affärer.

Du har förmåga att utarbeta tydliga, kalkylerbara och transparanta förfrågningsunderlag och administrativa föreskrifter (i enlighet med AMA/AFF-dokument).

Du har dokumenterad erfarenhet och kunskap inom LOU/LUF samt entreprenadjuridik och dess standardavtal (AB 04, ABT 06, ABK 09, ABFF 15 samt därtill hörande AMA/AFF-dokument).

Du är bra på att upprätta och vidmakthålla goda relationer både med uppdragsgivare och med leverantörer. Vi ser våra leverantörer som viktiga samarbetspartners där vi söker goda långsiktiga affärsrelationer. Du uttrycker dig väl i svenska språket i både tal och skrift.

Körkort minst behörighet B.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Arbetstid och varaktighet
Tillsvidaretjänst heltid. Provanställning kan komma i fråga under sammanlagt högst 6 kalendermånader om arbetsgivaren bedömer att det föreligger ett prövobehov.

Tillträde
Snarast, eller enligt överenskommelse.

Kontaktperson för detta jobb
Carina Grönlund, samordnare för upphandlingssektionen, 0410-73 40 84 eller carina.gronlund@trelleborg.se
Hans-Olov Ivarsson Projektchef, 0410-73 45 58 hans-olov.ivarsson@trelleborg.se

Fackliga kontakter
www.trelleborg.se/facket

Sista ansökningsdag
2023-03-10 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post

Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/45".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Trelleborgs kommun (org.nr 212000-1199)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Trelleborgs kommun, kommunledningsförvaltningen, upphandling

Kontakt
Hans-Olov Ivarsson
0410-734558

Jobbnummer
7405638

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trelleborgs kommun, kommunledningsförvaltningen, upphandling

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trelleborgs kommun, kommunledningsförvaltningen, upphandling: