Enhetschef Upphandling

Göteborgs stad., Räddningstjänsten Storgöteborg / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Räddningstjänsten Storgöteborg i Göteborg

Räddningstjänsten Storgöteborg (RSG) är ett kommunalförbund med sex medlemskommuner, Göteborg, Mölndal, Kungsbacka, Härryda, Partille och Lerum, sammanlagt 790 000 invånare. I dessa kommuner svarar vi för räddningstjänst och förebyggande brandskydd. Vårt uppdrag innebär att förhindra och begränsa olyckor, förbereda och genomföra räddningsinsatser, vidta åtgärder efter olyckor samt medverka i samhällets risk- och hotbilder. RSG arbetar aktivt med att identifiera risker och förebygga olyckor genom samverkan, lokalt, regionalt, nationellt och internationellt. Totalt antal anställda på RSG är ca 900.
Upphandlingsenheten är placerad under Avdelningen för verksamhets- och chefsstöd. Upphandlingsfunktionens uppdrag är att säkerställa att alla köp och upphandlingar som ska genomföras inom förbundet görs enligt gällande lagstiftning (LOU) och att vi har avtal på alla de varor och tjänster som förbundet har behov av. Enheten stödjer organisationen i inköp och inköpsfrågor, från reklamation och tvist till uppföljning samt beställningar i viss mån. Hos oss får du arbeta i hela processflödet och med frågor som rör vardagen, framtiden, politiska ambitioner och dessutom externa relationer som även inbegriper utländska kontakter.

Du kommer till en arbetsplats där idéer och initiativ är välkomna och där kommunikation ofta lyfts som en framgångsfaktor för att uppnå resultat. Vi strävar efter att spegla samhället i stort för att vinna de fördelar som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald ger. Friskvård är viktigt för oss och alla medarbetare har tillgång till olika träningsaktiviteter.


Publiceringsdatum
2017-06-22

Arbetsuppgifter
Som enhetschef har du personal, ekonomi- och verksamhetsansvar för tre medarbetare. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp och är delaktig i avdelningens strategiska arbete med kort- och långsiktiga utvecklingsfrågor. Upphandlingschefens roll är att leda och fördela arbetet inom enheten och att genom särskilt god kunskap om affärsprocesser, affärsmodeller och lagstiftning kunna vägleda upphandlarna i sina uppdrag. Djup teknisk förståelse är ofta aktuell då räddningstjänsten befinner sig i upphandlingar av teknik och applikation. Som upphandlingschef hos oss är du både operativ och strategisk, vilket innebär att du både fungerar som upphandlare och chef och ingår som aktör i många förbundsövergripande frågor.


Kvalifikationer
Akademisk examen inom ekonomi, juridik eller förvaltning, eller motsvarande. Du har minst 5 års erfarenhet av att ha arbetat med eller inom upphandling samt djup och gedigen erfarenhet och kunskap inom LOU. Du har ekonomisk kompetens såsom i spendanalys och kostnadsberäkningar samt digital kompetens i Officeprogram och elektronisk upphandling. Du är bra på att kommunicera både muntligt och skriftlig, såväl i svenska som engelska.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en god pedagogisk förmåga och är analytisk och konsekvenstänkande. Som person är du även engagerad och drivande.

Det är meriterande om du har haft en chefsroll tidigare samt har erfarenhet av strategisk upphandlingsutveckling såsom kategoristyrning, CRM, upphandling som ett verktyg för verksamhetsutveckling samt tekniskt intresse.

ÖVRIGT
I tjänsten förekommer ett mindre antal resor per år, främst i samband med mässor och konferenser.

Intervjuer kommer att genomföras under vecka 36-37.

Innan anställning kommer alkohol och drogtest att genomföras enligt förbundets policy. Tester sker i samarbete med vår företagshälsa.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-27
Ange följande referens när du ansöker: Diarienummer 0296/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann-Helén Lindbäck Augustsson ann-helen.lindback.augustsson@rsgbg.se 031-3352719
Annika Celegin annika.celegin@rsgbg.se 031-335 29 27
Susanne Andersson susanne.andersson@rsgbg.se 031-335 29 86

Företag
Göteborgs stad., Räddningstjänsten Storgöteborg

Adress
Göteborgs stad., Räddningstjänsten Storgöteborg
Box 5204
40224 Göteborg

Kontorsadress
Åvägen 2 40224 Göteborg

Jobbnummer
3570164

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., Räddningstjänsten Storgöteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., Räddningstjänsten Storgöteborg: