Enhetschef till Resursenheten Familj i Lundby

Göteborgs stad., SDF Lundby / Sjukvårdschefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Lundby i Göteborg

Lundby är en snabbt växande stadsdel. Här byggs mycket nytt och stadsdelen får en allt tydligare citykaraktär. Våra drygt 54 000 invånare har oftast bara några minuter in till centrala Göteborg tack vare utmärkta kommunikationer. Förvaltningens 1 600 medarbetare arbetar tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Vårt mål är att skapa en sammanhållen stadsdel, där människor har goda och rättvisa levnadsvillkor och upplever delaktighet.



Publiceringsdatum
2018-09-19

Arbetsuppgifter
Vill Du vara med och leda Resursenheten Familj inom område Sysselsättning och stöd i ett spännande utvecklingsarbete i Lundby? Då är det dig vi söker! Lundby är den stadsdel som växer mest i Göteborg. Vi söker därför dig som trivs i en miljö med ständig utveckling!

Sektor IFO-FH har en växande verksamhet med hög förändringstakt vilket ger våra medarbetare bra möjligheter till utveckling. Att arbeta tillsammans för att utveckla människans egna resurser är sektorns motto och genomsyrar allt arbete. Här får du arbetskamrater med hög kompetens och möjligheter till gott samarbete.

Sektorn är uppdelad i tre områden; Myndighet, Sysselsättning/stöd och Boende/personligt stöd. Här får du kollegor med hög kompetens och du ingår i en väl utvecklad ledningsgrupp med hög kompetens, tillsammans med områdeschef, fem enhetschefer och kvalitetsutvecklare, och som präglas av ett positivt samarbetsklimat. Områdets chefer sitter samlade på Lundbykajen Kajskjul 122. Området Sysselsättning och stöd innefattar Arbetsmarknadsenheten, Daglig verksamhet, Resursenheten Vuxen och Resursenheten Familj. Vi söker dig som vill vara med i det fortsatta utvecklings- och expansionsarbetet av området.

Du kommer att vara ansvarig för Resursenheten Familj, som arbetar med behandlingsinsatser för barn/ungdom 0-20 år. Vi arbetar tillsammans med föräldrar, nätverk och andra enheter i stadsdelen för att gemensamt bidra till bättre förutsättningar för barnen. Enheten består av 14 medarbetare, en metodutvecklare och en enhetschef. Medarbetarna har olika uppdrag för att säkerställa att vi möter Lundbys barn och familjers behov av stöd på flera nivåer. Vår enhet är delaktig i flera större processer i stadsdelen såsom uppstart av Familjecentral, Skola mitt i Lundby och inte minst så har vi inlett en spännande utveckling inom socialtjänstens barnavård i Lundby.

Det finns väl fungerande stödfunktioner i sektor så som kvalitetsutvecklare, jurist, verksamhetsekonom, HR-specialister och administratörer. Du har ansvar för verksamhetsutveckling, personal, budget och arbetsmiljö för din enhet. I nära dialog med ledning och medarbetare ska du forma, utveckla och följa upp arbetet utifrån formulerade mål och uppdrag. Att samverka inom sektorn, stadsdelen, kommunen i övrigt och med andra aktuella aktörer samt att bevaka samhällsutveckling och att metoder och arbetssätt utgår från forskning, nationella riktlinjer och beprövad erfarenhet är en viktig del i arbetet.


Kvalifikationer
Socionomexamen eller motsvarande högskoleexamen samt erfarenhet av ledarskap är ett krav för tjänsten. För att kunna möta medarbetarnas kompetenser krävs också att enhetschefen har vidareutbildning, t ex magisterutbildning eller systemisk utbildning. Ledarutbildning och/eller erfarenhet av familjebehandling är meriterande. Du är väl förtrogen med aktuell lagstiftning i arbetet kring barn, unga och familj som har behov av stöd och insatser från socialtjänsten.

Som person och ledare är du mål- och resultatorienterad, strukturerad och har en utvecklad social säkerhet med förmåga att läsa av och agera i olika sociala situationer. Du behöver vara förändringsbenägen och ha intresse och förmåga att leda en verksamhet i utveckling.

Du är en tydlig kommunikatör med förmåga att skapa lust, engagemang och förståelse för mål och uppdrag bland dina medarbetare, samtidigt som du är lyhörd för idéer och synpunkter från såväl medarbetare som uppdragsgivare. Du har mycket god förmåga till samarbete och har lätt för att skapa relationer både inom och utom stadsdelen.

Du kan prioritera och har god förmåga att fatta beslut. Du har vana att arbeta med ekonomisk effektivitet.

Lundby är en starkt växande stadsdel och vi vill därför att du tidigare drivit utvecklingsarbete, gärna i samverkan, och uppskattar att arbeta i en organisation i förändring.

Datavana och förmåga att snabbt kunna ta till sig nya IT-program är en förutsättning liksom god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift.

ÖVRIGT
Friskvård är viktigt för oss. Vi har rökfri arbetstid och alla anställda har tillgång till ett brett utbud av tränings- och kulturaktiviteter.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Göteborgs Stad har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2019-01-01 Eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-03
Ange följande referens när du ansöker: A808575
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jim-Alex M. Hirschi jim-alex.hirschi@lundby.goteborg.se 031-366 75 45
Anna Tell 031-366 71 68

Företag
Göteborgs stad., SDF Lundby

Adress
Göteborgs stad., SDF Lundby
Box 22006
40072 Göteborg

Kontorsadress
Vågmästaregatan 1 A

Jobbnummer
4356077

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., SDF Lundby

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., SDF Lundby: