Enhetschef till korttidsenheten

Höganäs kommun Socialförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Höganäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Höganäs, Bräcke, Helsingborg, Ängelholm, Bjuv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Höganäs kommun Socialförvaltningen i Höganäs

Höganäs kommun jobbar efter devisen "från kol till diamant". Det vill säga, vi är bra - men vi vill bli ännu bättre! Vi söker dig som vill jobba i en engagerad kommun med stor framåtanda. Vi erbjuder en utvecklande arbetsmiljö i en gemytlig atmosfär.

Vill du vara med och slipa vår diamant?

Socialförvaltningen ansvarar för att ge stöd och service till kommunens invånare samt bevakar olika gruppers rättigheter och skyldigheter enligt gällande lagstiftning. Inriktningen är individuell men också generell och förebyggande. Socialförvaltningen är indelad i tre områden: LSS, Vård och omsorg samt Individ- och familjeomsorg.

Vård- och omsorgsverksamheten i Höganäs kommun är inne i ett förändringsarbete med målsättningen att utveckla en flexibel och innovativ äldreomsorg som svarar upp mot dagens och framtidens omsorg och behov. Ett exempel på detta är att Höganäs kommun avser att bolagisera delar av Socialförvaltningen med start den 3:e april 2017. Korttidsenheten kommer att ingå i det kommunalägda bolaget.

Korttidsenhetens uppdrag är att ge trygghet och stöd till personer som av olika anledningar inte klarar sig själv eller med hjälp av hemvård i den egna bostaden. Korttidsenheten "Kastanjegården" har renoverats under hösten 2016 och i samband med renoveringen har en förtätning av platser gjorts. Platsantalet har ökat från 16 platser till att det finns möjlighet att belägga 38 platser.

En dagverksamhet är även kopplad till korttidsenheten. Dagverksamheten är biståndsbedömd och ska avlasta anhöriga eller ge brukaren ett socialt innehåll i dagen. Dagverksamheten tar emot cirka sex brukare per dag och är öppen måndag till fredag kl. 9:30-15:30.


Publiceringsdatum
2016-12-22

Arbetsuppgifter
Som enhetschef har du ansvar för personal, arbetsmiljö, kvalitetsuppföljning, verksamhetsutveckling och ekonomi inom din/dina verksamheter. Du ser dina medarbetares potential och motiverar och engagerar dem för att ge de bästa förutsättningarna att möta Höganäsbornas behov och önskemål.

Du ingår i Vård och Omsorgs ledningsgrupp och att tillsammans med övriga enhetschefer och avdelningschef arbeta på ett långsiktigt och kreativt sätt för att uppnå nämndens mål för verksamheten.


Kvalifikationer
Du har ledarerfarenhet från vård- och omsorgsverksamhet där du haft ansvar för verksamhet, arbetsmiljö samt ekonomi. Med tanke på den kommande bolagiseringen ser vi gärna att du har arbetat med resursfördelningssystem. Vidare är du väl förtrogen med de lagar och riktlinjer som styr vår verksamhet.

Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet och värdesätter ett prestigelöst ledarskap där du skapar möjlighet för ett positivt och utvecklande arbetsklimat. Du är en person som ser möjligheter i stället för hinder. Arbetet är självständigt men kräver god samarbetsförmåga både internt och externt. Vi sätter stort värde på din förmåga att planera, strukturera och organisera verksamheten.

Korttidsenheten har en central roll inom Vård och Omsorg. Du behöver därför kunna se till helheten i kommunen, inte bara ta ansvar för din egen verksamhet. Du innehar en god kommunikativ förmåga och tar tillvara på andras kompetenser och idéer.

Behovet av korttidsplatser varierar ständigt och verksamheten måste på många sätt anpassas till behovet. Du behöver därför kunna hantera stress och snabba förändringar.

Du ska ha:
• Relevant högskoleutbildning, till exempel Sociala omsorgsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig.
• Utbildning samt goda kunskaper i relevant lagstiftning.
• Ledarerfarenhet inom Vård och Omsorg eller Hälso- och sjukvård.
• Körkort

Erfarenhet som chef för korttidsvård är meriterande.

ÖVRIGT
Vi planerar att genomföra intervjuer den 24:e januari 2017.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100% Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-12
Ange följande referens när du ansöker: A640159
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Camilla Lindgren 042-33 71 39

Företag
Höganäs kommun Socialförvaltningen

Adress
Höganäs kommun Socialförvaltningen
Centralgatan 20
26382 HÖGANÄS

Kontorsadress
Centralgatan 20 26382 Höganäs

Jobbnummer
3230622

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Höganäs kommun Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Höganäs kommun Socialförvaltningen: