Enhetschef till Kontaktcenter, Stockholms stad

Stockholms stad, Kontaktcenter / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad, Kontaktcenter i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 300 medarbetare och har sin huvudsakliga lokalisering i Globenområdet.

Kontaktcenter Stockholm skall ge information och vägledning i frågor som rör stora delar av stadens verksamhet. Våra mål är att minst 80 procent av ärendena ska lösas vid första kontakten och att minst 90 procent av stockholmarna ska vara nöjda med service och bemötande. Kontaktcenter Stockholm är en viktig del i arbetet att skapa ett Stockholm för alla. Verksamheten vann Stockholms stads kvalitetsutmärkelse 2015.

Kontaktcenter Stockholm tillhör organisatoriskt serviceförvaltningen och är ett eget verksamhetsområde under ledning av en chef. Verksamheten är i ständig utveckling och vi har nu skapat en ny enhet för frågor som avser funktionsnedsättning, frågor om överförmyndare och god man samt frågor om EU-migranter och flyktingrelaterade frågor. Vi söker nu en chef till den nya enheten. Enheten är lokaliserad till Husby centrum på Järvafältet och har för närvarande ca 15 medarbetare. Som enhetschef ingår du i ledningsgruppen för kontaktcenter.

Publiceringsdatum
2016-05-18

Arbetsuppgifter
I rollen som enhetschef ska du leda enhetens arbete, vilket innebär personal- och budgetansvar. Du ska även planera och ansvara för kontinuerlig kompetensutveckling av medarbetarna.

Vidare ska du:
• Utveckla och förfina den service som kontaktcenter ger tillsammans med medarbetarna och stadens förvaltningar.
• Vara drivande i arbetet med att nya processer och uppdrag knyts till kontaktcenter.
• Driva verksamheten med målet kostnadseffektivitet med hög kvalitet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en för anställningen lämplig högskoleutbildning. Du har flerårig arbetslivserfarenhet i en ledande befattning samt erfarenhet av utvecklings- och förändringsarbete. Du har även chefserfarenhet från kundtjänstverksamhet gärna med inriktning mot information/vägledning. Du ska ha en mycket god kommunikativ förmåga och uttrycka dig mycket väl både muntligt och skriftligt. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom kommunal eller annan offentlig verksamhet inom de sakområden som enheten ansvarar för.

Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper bl.a. utifrån förmågan att leda ett serviceinriktat arbete i en organisation som utvecklas. Du är handlingskraftig, strategisk, lösningsorienterad, har empatisk förmåga och kan entusiasmera dina medarbetare. Du har ett service- och kvalitetstänkande och brinner för att förnya och förbättra.

Som ledare är det viktigt att du skapar delaktighet och engagemang som för framåt. Du är en trygg person som trivs i din ledarroll och du är lyhörd och tydlig i din kommunikation. Som person är du prestigelös och stimuleras av att uppnå goda resultat i samarbete med andra. Dessutom vill du bidra till att skapa och upprätthålla goda relationer med våra kunder som består av stadens förvaltningar.

ÖVRIGT
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. . Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön .

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-31
Ange följande referens när du ansöker: A42381
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jenny Lins, HR-konsult 08- 508 11 729 jenny.lins@stockholm.se
Mariann Hellström, Verksamhetschef mariann.hellstrom@stockholm.se

Facklig kontakt
Luis Lopez, Vision luis.lopez@stockholm.se
Birgitta Naess, SACO 08-508 40 623
Karin Wrannvik, Ledarna

Företag
Stockholms stad, Kontaktcenter

Adress
Stockholms stad, Kontaktcenter
Box 6061
16406 Kista

Kontorsadress
Edvard Griegsgången 9 16432 Kista

Jobbnummer
2852378

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad, Kontaktcenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad, Kontaktcenter: