Enhetschef till Hemvården

Höganäs kommun Socialförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Höganäs
2016-12-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Enhetschef till Hemvården" (publicerad 2017-03-31) ⬅️


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Höganäs, Bräcke, Helsingborg, Ängelholm, Bjuv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Höganäs kommun Socialförvaltningen i Höganäs

Höganäs kommun jobbar efter devisen "från kol till diamant". Det vill säga, vi är bra - men vi vill bli ännu bättre! Vi söker dig som vill jobba i en engagerad kommun med stor framåtanda. Vi erbjuder en utvecklande arbetsmiljö i en gemytlig atmosfär.

Vill du vara med och slipa vår diamant?

Socialförvaltningen ansvarar för att ge stöd och service till kommunens invånare samt bevakar olika gruppers rättigheter och skyldigheter enligt gällande lagstiftning. Inriktningen är individuell men också generell och förebyggande. Socialförvaltningen är indelad i tre områden: LSS, Vård och omsorg samt Individ- och familjeomsorg.

Vård- och Omsorgsverksamheten i Höganäs kommun är inne i ett förändringsarbete med målsättningen att utveckla en flexibel och innovativ äldreomsorg som svarar upp mot dagens och framtidens omsorg och behov. Ett exempel på detta är att Höganäs kommun avser att bolagisera delar av Socialförvaltningen med start 3 april 2017. Hemvården kommer att ingå i det kommunalägda bolaget.

Under 2016 har vi har sett stora volymökningar och vi behöver se över bland annat geografisk indelning och storleken på enheterna. Hemvården kommer därför att ses över vilket kan innebära att ansvarsområdet inom hemvården kan komma att ändras under året. Du blir givetvis delaktigt i detta förändringsarbete.

Hemvården i Höganäs kommun är indelat i fem geografiska områden: Väster, Centrum, Norr, Söder och Larm/nattpatrull. Varje område är i sin tur indelat i mindre arbetsgrupper. Vi är idag fem enhetschefer och söker en ny kollega eftersom nuvarande chef har fått en annan anställning. Vi söker nu enhetschef för larmmottagning, larmpatrull och nattpatrull.


Publiceringsdatum
2016-12-20

Arbetsuppgifter
Som enhetschef har du ansvar för personal, arbetsmiljö, kvalitetsuppföljning, verksamhetsutveckling och ekonomi inom din/dina verksamheter. Du ser dina medarbetares potential och motiverar och engagerar dem för att ge de bästa förutsättningarna att möta Höganäsbornas behov och önskemål.

Du kommer att ingå i Vård och Omsorgs ledningsgrupp och att tillsammans med övriga enhetschefer och avdelningschef arbeta på ett långsiktigt och kreativt sätt för att uppnå nämndens mål för verksamheten.


Kvalifikationer
Då hemvården ständigt förändras och utvecklas ser vi gärna att du har ledarerfarenhet från Vård- och omsorgsverksamhet där du haft ansvar för verksamhet, arbetsmiljö och ekonomi, samt att du innehar goda kunskaper om budgetarbete. Med tanke på den kommande bolagiseringen ser vi gärna att du har arbetat med resursfördelningssystem.

Vi sätter stort värde på din förmåga att planera, strukturera och organisera verksamheten samt att leda, stödja och entusiasmera dina medarbetare. Du innehar en god kommunikativ förmåga och tar tillvara på andras kompetenser och idéer. För att arbeta inom hemtjänsten behöver du även kunna hantera stress och snabba förändringar.

Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet och värdesätter ett prestigelöst ledarskap där du skapar möjlighet för ett positivt och utvecklande arbetsklimat. Du är en person som ser möjligheter i stället för hinder. Arbetet är självständigt men kräver god samarbetsförmåga både internt och externt.

Du ska ha:
• Relevant högskoleutbildning, till exempel sociala omsorgsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig.
• Utbildning samt goda kunskaper i relevant lagstiftning. Du är väl förtrogen med de lagar och riktlinjer som styr vår verksamhet.
• Ledarerfarenhet inom Vård och Omsorg eller Hälso- och Sjukvård.
• Körkort

Erfarenhet som chef för hemtjänst är meriterande.

Vi planerar att genomföra intervjuer den 23:e januari 2017.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100% Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-16
Ange följande referens när du ansöker: A638638
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Camilla Lindgren 042-33 71 39

Företag
Höganäs kommun Socialförvaltningen

Adress
Höganäs kommun Socialförvaltningen
Centralgatan 20
26382 HÖGANÄS

Kontorsadress
Centralgatan 20 26382 Höganäs

Jobbnummer
3223079

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Höganäs kommun Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Höganäs kommun Socialförvaltningen: