Enhetschef till hemtjänsten i Horndal

Vård och omsorg, Avesta kommun / Sjukvårdschefsjobb / Avesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Avesta, Norberg, Hedemora, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vård och omsorg, Avesta kommun i Avesta

Något fantastiskt händer i Avesta!
Avesta kommun är mitt inne i ett stort utvecklingsarbete där alla medarbetare är med och bidrar med kompetens och engagemang. Med envishet, målmedvetenhet och uthållighet har vi nått våra delmål med lysande resultat. Vi är halvvägs mot vårt stora mål: År 2020 är vi 25 000 invånare och har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt. Tänka annorlunda. Nu fortsätter resan mot 2020. Vi gör den tillsammans - vill du vara med?

Inom Omsorgen i Avesta kommun händer det mycket. Vi arbetar med att utveckla och implementera nya system, ny teknik och ett nytt arbetssätt. Utvecklingsarbetet bedrivs med målsättningen att förbättra kvaliteten för våra brukare men också för att förbättra arbetsmiljön för våra anställda. Förbättrad arbetsmiljö för såväl chefer som medarbetare har exempelvis stått i fokus för den organisationsförändring som vi genomförts under 2016. Vi har under 2016 utökat med en enhetschef och nu utökar vi med ytterligare en chef för att möjliggöra ett närmare ledarskap.

Hos oss är det viktigt att ha ett genuint intresse för människor och möten människor emellan. Bemötande står i centrum och vi vet att vi är bra, men vi vill bli ännu bättre! Vi bygger framtidens Avesta - vill du vara med?



Publiceringsdatum
2016-11-15

Arbetsuppgifter
Horndals hemtjänst omfattar ett relativt stort geografiskt område. De senaste åren har brukarinsatserna ökat kraftigt vilket medfört att personalstyrkan mer än fördubblats. Personalgruppen är trygg och stabil självständiga och duktiga på att hitta egna lösningar. Som enhetschef för Horndals hemtjänst ansvarar du för 29 medarbetare. Du har stöd av en enhetsassistent för bland annat vikarieanskaffning.

Arbetet som enhetschef är ett omväxlande och dynamiskt arbete där förvaltande arbetsuppgifter varvas med utvecklingsarbete. Som enhetschef leder du enheten mot uppsatta mål med ansvar för enhetens ekonomi, personal, arbetsmiljö och verksamhetskvalitet. Du ingår i resultatenhetens ledningsgrupp och deltar aktivt i resultatenhetens kvalitets- och utvecklingsarbete. På förvaltningen har vi en tydlig målstyrning som innebär att vi arbetar med ledningssystem. Vi har en bra struktur och allt hänger samman från verksamhetsplaner till handlingsplaner och hur man arbetar ända ut i organisationen med arbetsplatsträffar.

Inom omsorgen får du bra kollegialt stöd i vardagen. I vår grupp finns såväl nya enhetschefer som enhetschefer med lång erfarenhet inom området. På Omsorgsförvaltningen har bra struktur för intern samverkan och samarbete med bland annat regelbundna chefsträffar.




Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning inom området. Det är meriterande om du tidigare arbetat som chef, gärna inom hemtjänst eller annan offentlig verksamhet. Du behöver ha grundläggande kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljöfrågor för att klara chefsuppdraget. Kunskap och tidigare erfarenhet av ekonomisk uppföljning, budgetansvar och budetarbete är önskvärt. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta med nyttjandegradssystem eller liknande, d v s att planera efter verkligt behov och komma upp i bra nyttjandegrad och få budget efter det, så ser vi det som ett stort plus.

Till Horndals hemtjänst söker vi dig som har förmåga att utveckla verksamheten genom våra medarbetare men som också kommer med egna inspel och förslag på förbättringar i verksamheten. Vi efterfrågar en coachande ledare som är bra på att genom feedback personalgruppen att växa.
I den här rollen är det viktigt att du är självgående, tar eget ansvar för ditt arbete och driver det framåt samt att du har förmåga att lösa de problem som eventuellt uppstår på vägen. Det händer mycket inom hemtjänsten och du behöver därför har lätt för att organisera om och anpassa dig till ändrade omständigheter. I pressade situationer behöver du ha förmåga att prioritera och fokusera. Du kommer att arbeta i olika samverkansgrupper varpå lyhördhet och god samarbetsförmåga är av vikt.

I den här tjänsten behöver du ha goda svenska språkkunskaper i tal och skrift samt grundläggande IT-kunskaper för att kunna dokumentera och hantera vardagliga arbetsuppgifter via de system vi använder.


ÖVRIGT
Förmåner
Vi månar om våra anställda. Du har friskvårdstimme eller friskvårdspeng, tillgång till nyrenoverat personalgym, fria bad i kommunens badhus samt många andra fria friskvårdsaktiviteter som kommunen anordnar kontinuerligt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-02-28 Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-27
Ange följande referens när du ansöker: C9645/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Nurmilehto anna.nurmilehto@avesta.se 0226-64 58 59
Anna Lundh anna.lundh@avesta.se 0226-64 53 38

Företag
Vård och omsorg, Avesta kommun

Adress
Vård och omsorg, Avesta kommun
Avesta
77481 Avesta

Kontorsadress
77481

Jobbnummer
3161251

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vård och omsorg, Avesta kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vård och omsorg, Avesta kommun: