Enhetschef till Avtalsenheten inom Upphandling och inköp

Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Upphandling / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Upphandling i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 350 medarbetare och har sin huvudsakliga lokalisering i Globenområdet.

På Serviceförvaltningen är kompetens och serviceanda en viktig grund för arbetsglädje och goda resultat.

Vi är en transparent och kommunicerande organisation där människor kan, får och vågar. På Serviceförvaltningen bemöts alla med tillit och respekt. Vi tar gemensamt och personligt ansvar för helheten och för vår egen del av arbetet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.



Arbetsplatsbeskrivning

Verksamhetsområde upphandling och inköp genomför koncerngemensam upphandling och avtalsförvaltning samt erbjuder operativt upphandlingsstöd till förvaltningar och bolag.

Mål för vår verksamhet är att uppfattas som en modern och effektiv upphandlingsorganisation samt upplevas som en attraktiv och affärsmässig samarbetspartner för såväl uppdragsgivare som leverantörer. Vi är idag 46 medarbetare inklusive verksamhetschef och enhetschefer.

Avtalsenheten bildades för knappt ett år sedan och är en av tre enheter inom verksamhetsområde upphandling och inköp. Övriga enheter är upphandlingsenheten och enheten för e-handel. På avtalsenheten arbetar idag 12 medarbetare som avtalsförvaltare, inköpare, assistenter m fl. Inom enheten finns också beställningscentralen för persontransporter.

Till avtalsenheten söker vi nu en enhetschef.

Publiceringsdatum
2018-03-12

Dina arbetsuppgifter
Som enhetschef för avtalsenheten ansvarar du för att självständigt leda, utveckla och förvalta enhetens uppdrag, vilket bl.a. innefattar tjänster, rutiner och arbetssätt. Du har personal- och budgetansvar och du deltar i de samarbetsforum och beslutsforum där enheten är representerad. Du deltar även i ledningsgrupp inom verksamhetsområde upphandling och inköp och rapporterar till verksamhetschefen. Då enheten är relativt nybildad finns goda möjligheter till att påverka enhetens framtida utveckling bl. a. vad gäller samarbetet mellan enheterna och stadens olika verksamheter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en för tjänsten lämplig högskoleutbildning alternativt YH-utbildning inom offtentlig upphandling. Du har några års chefserfarenhet med budget- och personalansvar. Det är meriterande att ha arbetet med upphandling och inköp i en kundintensiv verksamhet inom en politisk styrd organisation. Vidare är det meriterande att ha erfarenhet av kategoristyrning.

Vi lägger särskild vikt vid följande kompetenser: Som person är du trygg och stabil samt har lätt att bygga relationer och skapa nätverk. Som ledare motiverar du, skapar engagemang och delaktighet. Du ser även helheter och tar hänsyn till det större perspektivet samt förstår din roll i det stora sammanhanget. Du har god förmåga att förhålla dig flexibelt inför förändringar och nya omständigheter. Då enheten arbetar enligt utarbetade processer och gränssnitt ser vi att du har en förmåga att följa dessa och att se möjligheten till utveckling.

Är du intresserad av att arbeta inom ett för staden viktigt område och känner igen dig i ovanstående beskrivning? Då är du varmt välkommen med din ansökan!

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Serviceförvaltningen erbjuder goda friskvårdsmöjligheter. Som till exempel friskvårdssubvention och friskvårdstimme.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-26
Ange följande referens när du ansöker: 2018/1487
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gunilla Dahl, HR-konsult 08-508 11 738, gunilla.hr.dahl@stockholm.se
Liselothe Engelgren, Verksamhetschef liselothe.engelgren@stockholm.se

Företag
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Upphandling

Adress
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Upphandling
Palmfeltsvägen 5
12107 Stockholm

Kontorsadress
Palmfeltsvägen 5

Jobbnummer
4016426

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Upphandling

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Upphandling: