Enhetschef till avdelning Support, Östersund

Statens Servicecenter / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Östersund, Strömsund, Sollefteå, Kramfors, Sundsvall eller i hela Sverige

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 400 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Göteborg, Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 50 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Vår Supportavdelning är relativt nystartad och omfattar myndighetens 1:a-linjessupport till samtliga tjänstelevererande avdelningar. Vi är i ett spännande utvecklingsskede, och arbetar aktivt med ständiga förbättringar. Avdelningen har idag ca 45 medarbetare uppdelade på två enheter med enhetschefer, och ett antal gruppledare. Avdelningen leds av en avdelningschef.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som enhetschef kommer du att leda, planera, samordna och utveckla din enhet. Du har personal, budget, resultatansvar och ansvara för att din enhet når de mål som är uppsatta. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp, där du aktivt bidrar till utveckling av avdelningens verksamhet. Du kommer även att, under 2017, vara projektledare för ett supportprojekt som inom kort går över i en införandefas.

Publiceringsdatum
2017-02-28

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Relevant akademisk utbildning eller motsvarande utbildning/kompetens
• Minst 2 års erfarenhet av verksamhets- och eller personalledning
• Minst 3 års erfarenhet från verksamhetsområdet
• Erfarenhet från förändrings och effektiviseringsarbete

Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet att arbeta som projektledare

Vidare ska du:
• Ha förmåga att skapa förtroende hos både medarbetare och kunder
• Ha förmåga att skapa goda förutsättningar för dina medarbetare genom att engagera, återkoppla och skapa delaktighet
• Vara mål och resultatinriktad
• Vara flexibel med förmåga att se helheten

Övrigt
Anställningen är en tillsvidaretjänst på 100 %
Anställningen är placerad i Östersund.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.
Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Skicka ansökan tillsammans med CV och personligt brev och berätta varför du söker tjänsten.



Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Ghazal Hernesten Voghoui Saco-S, tel. 070-665 29 45, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Fredrika Henriksson, Avdelningschef 010-4560460

Företag
Statens Servicecenter

Adress
Statens Servicecenter
FE 15
83281 Östersund

Kontorsadress
FE 15

Jobbnummer
3346264

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: