Enhetschef teknisk förvaltning

Trelleborgs kommun, Tekniska serviceförvaltningen, Fastighetsavd / Chefsjobb / Trelleborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Trelleborg, Vellinge, Svedala, Skurup, Malmö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trelleborgs kommun, Tekniska serviceförvaltningen, Fastighetsavd i Trelleborg

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.



Arbetsplatsen
Sveriges sydligaste kommun blickar inte bara ut över Östersjön och Europa utan är mitt i en fas av utveckling och omvandling.

Staden och landsbygden har påbörjat en spännande resa där stora infrastrukturprojekt är under planering eller under genomförande. En kraftfull samhällsutveckling kommer att sätta Trelleborg på kartan som en av Sveriges mest attraktiva kommuner.

Fastighetsavdelningen utvecklas och vi vill nu förstärka organisationen med en enhetschef för Teknisk förvaltning.

Fastighetsavdelningen, som är en del av Tekniska Serviceförvaltningen, ansvarar för att bygga och förvalta de fastigheter där kommunen har egen verksamhet eller som har annat strategiskt värde. Vi förvaltar cirka 285 000 kvm fördelat på över 220 fastighetsobjekt för kommunens verksamheter. Avdelningen arbetar främst med kommunens egenägda och externt inhyrda lokaler.

Fastighetsavdelningen har idag 30 medarbetare och förvaltar en stor del av kommunens fastighetstillgångar till ett värde om ca 5 mdr kronor. Verksamheten är uppdelade i tre olika enheter ekonomisk förvaltning, teknisk förvaltning och drift. Fastighetsavdelningen verkar som beställare och representant från kommunens sida.

Publiceringsdatum
2022-05-19

Dina arbetsuppgifter
Som enhetschef har du primärt ett verksamhets-, personal och ekonomiskt ansvar för den tekniska förvaltningen.

Tjänsten är en ny roll i fastighetsavdelningen och ditt uppdrag kommer till stor del bestå i att utveckla och bygga din enhet. Detta innebär både skapande av rutiner och processer men även ytterligare rekryteringar kan vara aktuellt. Du kommer jobba nära fastighetschefen och tillsammans med de övriga enhetscheferna i avdelningen för att tillsammans hitta ett effektivt arbetssätt mot nöjd kund ur ett fastighetsförvaltarperspektiv.

I rollen ligger ett ansvar för att identifiera och genomföra energieffektiviseringar med målet att Trelleborgs kommun blir en av Sveriges energismartaste fastighetsförvaltare. Det ställer krav på både dig och enhetens framtida inriktning. I din roll ligger även ansvar för det långtidsplanerade underhållet. Det innebär att se till att det finns implementerade rutiner och processer samt säkerställa att dessa uppfylls.

I dagsläget är detta exempel på arbetsuppgifter:

• Ansvara för att strategi- och handlingsplaner för beståndets energieffektivisering

• Samverka med övriga interna och externa organisationer

• Ansvara för planerat underhåll i våra fastigheter och lokaler

• Leda enhetens utvecklingsarbete med målet att få ännu nöjdare kunder och beställare

• Ansvara för att fastighetsbeståndet uppfyller myndighetskrav

• Kontinuerlig kontakt med förvaltningsteamen och kunder

• Verksamhets-, personal och ekonomiansvar

• Arbeta utifrån Trelleborgs kommuns riktlinjer med arbetsplatsträffar, samverkan och medarbetarsamtal

• Arbetsmiljöansvar

Rollen innebär även ett ansvar för att tillsammans med förvaltningen driva ett systematiskt utvecklingsarbete med ett tydligt kundfokus så att verksamheten effektiviseras och utvecklas positivt. Avdelningen befinner sig i en utvecklingsfas där du får en stor möjlighet att påverka och bidra med dina erfarenheter och kunskaper. Vi ska nu bygga laget!

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant universitets- eller högskoleutbildning med inriktning mot teknisk förvaltning och energi eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har tidigare erfarenheter från arbete i fastighetsbranschen i ledande position med personalansvar. Mångårig erfarenhet av att driva och genomföra energieffektiviseringar i fastigheter är ett krav.

Denna tjänst kräver en god samarbetsförmåga och stor social kompetens men även förmågan att koppla samman byggtekniska frågor med ekonomi. Viktiga övriga egenskaper är ansvarstagande, lyhördhet och handlingskraft. Du är också en lagspelare som delar med dig av din erfarenhet och kompetens från tidigare uppdrag inom fastighetsbranschen. Du får dina medarbetare att växa!

Tjänsten förutsätter god kunskap i svenska i både tal och skrift. B-körkort är ett krav.

Vi ser det som meriterande om du har haft en ledande roll inom kommunal verksamhet eller annan politiskt styrd organisation. Du är en god kommunikatör som inspirerar och får med dig dina medarbetare mot era uppsatta mål.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och förmågan att utveckla enheten i önskad riktning.

Arbetstid och varaktighet
Tillsvidareanställning, 100%.

Tillträde
Snarast, enligt överenskommelse.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Louise Nielsen, Biträdande Fastighetschef, telefon: 0410-73 47 32

Mats Linderholm, Förvaltningschef, telefon: 0410-73 44 11

Fackliga kontakter: www.trelleborg.se/facket

Sista ansökningsdag
2022-06-15 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.

Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Trelleborgs kommun, Tekniska serviceförvaltningen, Fastighetsavd

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/228".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Trelleborgs kommun (org.nr 212000-1199)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Trelleborgs kommun, Tekniska serviceförvaltningen, Fastighetsavdelningen

Kontakt
Louise Nielsen
0729763252

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Trelleborgs kommun, Tekniska serviceförvaltningen, Fastighetsavd
Senaste upphandlingen: Ramavtal för dagvatten- och skyfallsutredningar

Jobbnummer
6664075

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trelleborgs kommun, Tekniska serviceförvaltningen, Fastighetsavd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trelleborgs kommun, Tekniska serviceförvaltningen, Fastighetsavd: