Enhetschef Social hållbarhet

Gävle kommun, Administrativa avdelningen / Administratörsjobb / Gävle
2016-11-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Enhetschef Social hållbarhet" (publicerad 2021-10-13) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gävle kommun, Administrativa avdelningen i Gävle

Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 6700 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss.

På kommunledningskontoret är du i händelsernas centrum. Våra drygt 200 medarbetare jobbar med saker som är gemensamma för alla inom Gävle kommun. Vi ser helheten, samordnar arbetet mellan förvaltningarna och ansvarar för den strategiska utvecklingen. Hos oss jobbar du nära politikerna och vet ofta först vad som är på gång. Är du lyhörd, nyfiken och aktiv har du goda möjligheter att vara med och påverka. Vi gör Gävle tillsammans.

Administrativa avdelningen är en av kommunledningskontorets fem avdelningar och verksamheten är organisatoriskt indelad i fem enheter; kanslienheten, säkerhetsenheten, stadshusservice, överförmyndarenheten och enheten för social hållbarhet.

Enheten social hållbarhet inrättades 2015 och har ett politiskt uppdrag att utarbeta och implementera ett kommunövergripande program för social hållbarhet. Enheten består i dag av fem medarbetar med specialistkompetenser inom området social hållbarhet.


Publiceringsdatum
2016-11-22

Arbetsuppgifter
Gävle är en kommun i tillväxt och vi arbetar för skapa ett rättvist samhälle, där alla har rätt till en god välfärd och jämlik hälsa. Vill du vara den som leder och driver denna spännande utveckling?

Vi söker dig som har god förståelse för och som vill arbeta strategiskt med sociala hållbarhetsfrågor, som en viktig del av Gävle kommuns arbete med att forma ett långsiktigt hållbart Gävle!

Som enhetschef för Social hållbarhet har du ansvar för att tillsammans med dina medarbetare driva, samordna och utveckla Gävle kommuns sociala hållbarhetsarbete inom sakområden som till exempel trygghet, jämställda och jämlika villkor, delaktighet och inflytande, ickediskriminering och nationella minoriteter. Enhetens medarbetare präglas av hög specialistkompetens och det är viktigt att du drivs av att motivera och inspirera dina medarbetare genom att skapa engagemang och delaktighet. Du har fullt verksamhets-, ekonomi- och personalansvar för enheten.

Enheten samverkar tätt ihop med och är ett stöd till kommunens samtliga förvaltningar och helägda bolag. Det politikernära samarbetet är centralt. En stor del av ditt arbete består av samarbete och nätverk med andra myndigheter och organisationer inom civilsamhället i sociala hållbarhetsfrågor.

I den operativa delen av arbetet ansvarar du för att ta fram beslutsunderlag, styrdokument, leda förändringsprocesser och följa upp verksamheten. Därtill förekommer också arbete med utredningar, tjänsteskrivelser samt remisser och motioner.

Enhetschefen är underställd administrativa chefen på Kommunledningskontoret och är medlem i administrativa avdelningens ledningsgrupp och bidrar till utveckling för hela avdelningens verksamhet.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning och chefs- och ledarerfarenhet. Du har erfarenhet av arbete med sociala hållbarhetsfrågor från offentlig sektor samt kunskap och förståelse för den politiska processen som styr kommunal verksamhet.

Du agerar strategiskt och kan hantera komplexa frågeställningar. Du har god förmåga att leda, motivera och utveckla kvalificerade medarbetare.

Du kommer att arbeta i en händelserik miljö där du på ett strukturerat sätt behöver kunna analysera, organisera, planera, prioritera, sätta mål och tidsramar och följa upp verksamheten.

Du etablerar trovärdighet och skapar samarbete med personer på olika nivåer i organisationen och med våra externa samarbetspartners. Du kommunicerar på ett tydligt och trovärdigt sätt och kan uttrycka dig väl både i tal och skrift på svenska.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-05
Ange följande referens när du ansöker: KLK 34/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna-Karin Wågberg Sperring 026-178016

Företag
Gävle kommun, Administrativa avdelningen

Adress
Gävle kommun, Administrativa avdelningen
Gävle kommun
80184 Gävle

Kontorsadress
80184

Jobbnummer
3175598

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gävle kommun, Administrativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gävle kommun, Administrativa avdelningen: