Enhetschef Kundcenter, Kultur & Samhällsservice

Kungälvs kommun, Kundcenter / Ekonomichefsjobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Kungälv, Göteborg, Partille, Lerum, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungälvs kommun, Kundcenter i Kungälv

Kungälvs kommun arbetar enligt principen en förvaltning. Vårt mål är att samordna övergripande processer och kommunplanering utifrån ett helhetstänkande. Nuvarande organisation lanserades 2007 och i samband med det startade Medborgarservice utifrån konceptet "en väg in". 2014 bytte Medborgarservice namn till Kundcenter.

Du kommer in i ett spännande skede där både kommunen i stort och Kundcenter är inne i en expansiv utvecklingsprocess. Ditt uppdrag blir att både leda verksamheten i det vardagliga arbetet samt driva utvecklingsarbetet. Verksamheten utgör navet i vårt nya Stadshus som stod färdigt hösten 2014. Kundcenter kännetecknas av ett mycket gott bemötande och hög servicenivå till alla våra medborgare, besökare, företagare och medarbetare.

Idag arbetar 10 medarbetare som samhällsvägledare på enheten. Alla är generalister men har en specialistkompetens både inom service och bemötande men även offentlig förvaltning på högskolenivå. Ytterligare 10 medarbetare arbetar med intern service till kommunens dryga 3000 medarbetare.

Vi söker dig som vill anta utmaningen!

Publiceringsdatum
2016-02-12

Arbetsuppgifter
Du har det övergripande ansvaret för enheten med personal-, budget- och verksamhetsansvar, och ett ansvar att aktivt bidra till styrning och ledning av enhetens uppdrag. Ett särskilt fokus ligger på god service, bemötande och utveckling.

Du deltar aktivt i Kultur & Samhällssektorns ledningsgrupp tillsammans med övriga enhetschefer och sektorchef, och har ett helhetsansvar både inom sektorns ledningsgrupp och i kommunen. Du har också en tydlig roll i att stötta sektorchefen.

Du kommer också att få särskilda uppdrag i att samordna konceptet "en väg in" med den övriga förvaltningen, skapa delaktighet och utveckla vår medborgardialog.
Ditt uppdrag på Kundcenter har ett starkt samröre med kommunens kommunikationsenhet. Då dessa processer är under vidare utveckling ser vi att du tar en aktiv roll i det arbetet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har någon form av högskoleutbildning.

Du är visionär i ditt synsätt samtidigt som du är handlingskraftig och har förmåga att se till helheten i förvaltningen. Då du möter många människor i rollen som enhetschef är det viktigt att du har ett representativt sätt, har lätt för att kommunicera och uttrycka dig väl.

Vidare är det viktigt att du har ett genuint intresse för samhällsfrågor och förstår den kommunala verksamhetens förutsättningar, villkor och spelregler.

Du har flerårig erfarenhet av att ha arbetat i ledande befattning inom liknande verksamhet och du har goda ledaregenskaper. För oss innebär det att du är lyhörd, kan engagera och stimulera dina medarbetare och har förmåga att skapa teamkänsla och delaktighet. Det innebär också att du är tydlig och ser möjligheter istället för hinder. Du ska ha mod att fatta beslut och vara trygg i dessa. Du är kreativ men också strukturerad och har ett positivt förhållningssätt där din entusiasm och arbetsglädje smittar av sig på andra. Vi ser det som en fördel om du genomgått någon form av ledarskapsutbildning och har tidigare erfarenhet av att leda förändringsprocesser. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Välkommen till oss i Kungälv!

ÖVRIGT
Ansökan tas endast emot digitalt via offentligajobb.se.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
KUNGÄLVS KOMMUN HAR UPPHANDLADE AVTAL.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-28
Ange följande referens när du ansöker: A543044
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Robert Hallman, Sektorchef 0303-23 82 40

Facklig kontakt
Lena Lipkin, Vision 0303-23 90 91
Kommunal 010 - 442 94 45

Företag
Kungälvs kommun, Kundcenter

Adress
Kungälvs kommun, Kundcenter
Box 666
44281 KUNGÄLV

Kontorsadress
Nämndhuset 44281 Kungälv

Jobbnummer
2667293

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungälvs kommun, Kundcenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungälvs kommun, Kundcenter: