Enhetschef inom kommunal hälso- och sjukvård

Ystads kommun, Social Omsorg / Sjukvårdschefsjobb / Ystad
2017-11-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Enhetschef inom kommunal hälso- och sjukvård" (publicerad 2018-11-28) ⬅️


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Ystad, Tomelilla, Skurup, Sjöbo, Simrishamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ystads kommun, Social Omsorg i Ystad

Ystad är porten till framtiden och omvärlden. Här finns naturupplevelser utöver det vanliga, en levande historia, ett sjudande kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Här finns också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt. Allt som allt en god miljö för kreativitet.
Här kan du bo i den medeltida stadskärnan, på öppna landsbygden eller kanske nära havet. Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna.

Ystads kommun arbetar för en god personalpolitik som främjar trivsel och goda arbetsprestationer. Vi tror på engagerade medarbetare som skapar en bättre vardag för våra invånare. Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa och därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö, erbjuder en rökfri arbetsplats samt möjlighet till friskvård.

Som anställd i Ystads kommun finns det möjlighet till löneväxling till tjänstepension och bruttolöneavdrag för synkorrigerande behandlingar.


Publiceringsdatum
2017-11-13

Arbetsuppgifter
Som enhetschef är du direkt underställd Områdeschefen för Hälso- och sjukvård och ingår i enhetens ledningsgrupp. I din roll ansvarar du för att leda och utveckla verksamheten i nära samarbete med övriga enhetschefer och områdeschefen. Samverkan och mod i den nya organisationen Hälsa Vård och Omsorg är viktiga framgångsfaktorer. Ett viktigt arbete som enhetschef kommer att vara att utveckla ett tvärprofessionellt teamarbete för att möta framtiden i utvecklingsavtalet inom hälso- och sjukvårdens område och lagen om samverkan vid utskrivning från sluten vården. Ystad kommuns nya värdegrund, mod, delaktighet, lojalitet och professionalism kommer du tillsamman med alla medarbetare att bli bärare av och ansvara för implementeringen 2018 - 2019. Du kommer att leda en arbetsgrupp som består av sjuksköterskor som arbetar mot ordinärt boende. Du ansvarar för personal, arbetsmiljö och ekonomi.


Kvalifikationer
Du är leg. sjuksköterska med klinisk erfarenhet och erfarenhet av att bedriva utvecklingsarbete. Ledarskapserfarenhet från kommunal hälso- och sjukvård och arbete från en politiskt styrd organisation är meriterande. Du har goda kunskaper om de regelverk som styr verksamheten. Som ledare är du tydlig, har en god kommunikativ förmåga, är lyhörd, har en förmåga att engagera medarbetarna och skapa delaktighet samt ser verksamheten ur ett helhetsperspektiv.
B-körkort är ett krav.
Erfarenhet som chef från kommunal hälso- och sjukvård kommer att bedömmas meriterad.

ÖVRIGT
All försäljning i samband med rekryteringsprocessen undanbedes vänligen.

Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta hanteringen av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. 40 timmars vecka 08:00 - 16:30 inkl 30 min lunch. Tillsvidareanställning, tillträde: 2018-03-01 Eller enligt överenskommelse. .

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning tillämpas
FÖRMÅNER
Subventionerad friskvård.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-30
Ange följande referens när du ansöker: 334.17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Roger Nordström 0411 - 57 73 71
Ingrid Mårtensson 0411-57 73 84
Linette Olsson linette.olsson@ystad.se 0411-57 79 16

Företag
Ystads kommun, Social Omsorg

Adress
Ystads kommun, Social Omsorg
Nya Rådhuset
27180 YSTAD

Kontorsadress
27180 Ystad

Jobbnummer
3797726

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ystads kommun, Social Omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ystads kommun, Social Omsorg: