Enhetschef för Överförmyndarkansliet

Järfälla kommun, Kanslienheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Järfälla, Sollentuna, Upplands-Bro, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Järfälla kommun, Kanslienheten i Järfälla

Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation och goda utvecklingsmöjligheter. Alla vi arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/ledigajobb

Vi söker Sveriges bästa enhetschef för Överförmyndarkansliet, och vi tror att det är du.

Överförmyndarkansliet är placerat i Kanslienheten som i sin tur är en del av avdelningen "Verksamhetsstöd och medborgarservice" på kommunstyrelseförvaltningen.

Överförmyndarkansliet arbetar med tillsyn över gode män, förvaltare och förmyndare i Upplands-Bro samt Järfälla kommun. Genom vår tillsyn verkar vi för att barn och personer med olika funktionsnedsättningar inte ska drabbas av rättsförluster. Enheten har c:a 10 medarbetare och verksamheten är beslutsintensiv och präglas av ett högt arbetstempo.

Överförmyndarkansliet står inför ett antal stora utmaningar. Vi söker dig som kan ta dig an dessa utmaningar och som trivs med förändringar i en komplex miljö. Vill du ansvara för att förbättra hela verksamheten och öka rättssäkerheten, effektiviteten och servicen för fler tusen invånare i våra kommuner?

Vi behöver på ganska kort sikt modernisera och effektivisera arbetet och gå mot en mer digital miljö. Samtidigt kommer vi att behöva starta upp ett kvalitets- och förbättringsarbete så att vi kan ge bättre service till våra gode män, förvaltare och förmyndare. Allt detta är en förutsättning för att personer med stort hjälpbehov får sina rättigheter tillgodosedda.

Vi söker dig som förstår hur verksamheten skall bedrivas för att utföra dess uppdrag, men samtidigt vågar förändra och förbättra arbetssätt. Vill du få möjlighet att leda och lyfta verksamheten? Välkommen till oss på Överförmyndarkansliet!



Publiceringsdatum
2018-11-20

Arbetsuppgifter
Arbetet innebär personal-, budget- samt arbetsmiljöansvar. Du ska leda utvecklingen av överförmyndarkansliet till en modern och serviceinriktad enhet som aktivt bidrar till att våra politiker, anställda samt medborgare får bästa möjliga service. I ditt uppdrag finns ett tydligt kvalitets- och effektiviseringsarbete. Stort fokus kommer att ligga på att utveckla verksamheten mot en mer digital miljö.

Dina primära arbetsuppgifter är:
• Leda enheten i dess dagliga arbete, ansvara för den dagliga driften
• Personal- och verksamhetsplanering
• Utveckla, förbättra och digitalisera verksamheten
• Upprätta och utvärdera rutiner, processer och dokumentation
• Följa upp mål, prestationer och kvalitet.




Kvalifikationer
Den vi söker är en person som stimuleras av att hitta lösningar, tänka nytt och har ett brett perspektiv på frågor. Tack vare din förmåga att väga samman komplex information och prioritera lyckas du med förändrings- och utvecklingsuppdrag samtidigt som du bibehåller struktur och ordning i dagliga arbetet.

Det är viktigt för oss att du har lätt att anpassa dig till ändrade förutsättningar. Du strävar efter enkelhet genom att göra komplicerade frågor begripligare samt kommunicera lösningar på ett tydligt sätt, både muntligt som skriftligt. Du har lätt att föra dialog med politik och intressenter samt är en noggrann person som lägger stor vikt vid mål och kvalitetsstandard. Du hittar arbetsglädje i att samverka och tillsammans med andra bidra till kommunens bästa.

Vi förutsätter självklart att du har goda kunskaper inom överförmyndarfrågor.

Kvalifikationsmässigt söker vi dig som har:

• Relevant akademisk utbildning, eller motsvarande kompetens förvärvad genom flerårig erfarenhet från liknande, relevanta ansvarsområden och arbetsuppgifter

• Dokumenterat god ledarerfarenhet med chefserfarenhet inom enhetens verksamhetsområden, inkl tillhörande personal- och budgetansvar
• Erfarenhet av myndighetsutövning
• Erfarenhet av verksamhetsutveckling och förändringsarbete
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

VI ser som meriterande om du har:

• Erfarenhet och kunskap inom Lean, systemsyn, Six Sigma eller motsvarande
• Erfarenhet av digitalisering .



ÖVRIGT
Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/ledigajobb

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast möjligt eller efter ök. .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-09
Ange följande referens när du ansöker: A830344
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elena Buzakova elena.buzakova@jarfalla.se 085809092
André Hagberg andre.hagberg@jarfalla.se

Företag
Järfälla kommun, Kanslienheten

Adress
Järfälla kommun, Kanslienheten
Järfälla
17780 JÄRFÄLLA

Kontorsadress
Vasaplatsen 9-11 JÄRFÄLLA

Jobbnummer
4468236

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Järfälla kommun, Kanslienheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Järfälla kommun, Kanslienheten: