Enhetschef för biståndsenheten, vuxen handläggning samt integrat

Gnesta kommun, Socialförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Gnesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Gnesta, Nykvarn, Trosa, Södertälje, Salem eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gnesta kommun, Socialförvaltningen i Gnesta

Gnesta Kommun ligger i vackra Sörmland med goda kommunikationer både från Stockholm, Nyköping och Katrineholm. Här finns livskvalitet med ett aktivt kultur- och föreningsliv.
Vi är cirka 800 medarbetare i kommunen som gör skillnad varje dag. Det gör vi tillsammans och i dialog med våra drygt 11 000 invånare och med deras behov i fokus. Kommunen är inte större än att din arbetsinsats syns och du blir en viktig del i att vara med och utveckla kommunens arbete. Välkommen att bli en av oss.

Tjänsten är placerad på socialförvaltningen som arbetar för att erbjuda invånarna i Gnesta kommun en god och tillgänglig service utifrån individens egna behov. Vi ansvarar för kommunens omsorg för individ och familj, äldre, personer med funktionsnedsättning, den kommunala hälso- och sjukvården samt arbetsmarknad, integration och vuxenutbildning. Förvaltningen arbetar på uppdrag av socialnämnden.
Vill du vara med på förändringsresan mot den framtida socialtjänsten? Du kommer få möjlighet att driva utveckling och förändra arbetssätt och tänka nytt!

Enheten och dess utformning är ny, vilket innebär att du som enhetschef får möjlighet att påverka nya arbetssätt och metoder tillsammans med medarbetarna. Enheten består av ca. 15 medarbetare som arbetar med myndighetsutövning för äldre, personer med funktionsnedsättning, missbruk, våld i nära relation, ekonomiskt bistånd samt med integrationssamordning.




Publiceringsdatum
2022-07-18

Arbetsuppgifter
Enheten befinner sig i en spännande och viktig utvecklingsresa där du som chef kommer att vara ansvarig tillsammans med våra engagerade medarbetare. Som enhetschef hos oss arbetar du med engagemang för att leda och utveckla vår verksamhet tillsammans med dina medarbetare och övriga kollegor. Du leder och formar enheten med tydligt brukarorienterade processer, metoder och arbetssätt med en hög grad av flexibilitet och anpassningsförmåga utifrån förändringar i omvärld och politiska riktningar. Du ansvarar för att samarbeta med dina kollegor och effektivisera arbetsprocesser samt tillvarata medarbetares kreativitet genom praktiskt och nära ledarskap på enheten. Du ansvarar för verksamhet, arbetsmiljö, personal och ekonomi inom ditt område.

Dina arbetsuppgifter består i att leda, planera, utveckla och följa upp arbetet på enheten. Som chef inom förvaltningen är du en viktig samarbetspart och samverkar både internt och externt i enskilda ärenden.

Befattningen ingår i socialchefens ledningsgrupp och i utvecklingsgrupp där du arbetar med både operativt och övergripande strategiskt utvecklingsarbete.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har ett engagemang, driv och vilja att fortsätta utveckla enheten och socialförvaltningen. För att bli aktuell för tjänsten har du högskoleexamen, exempelvis socionom, inom beteendevetenskap, juridik eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har arbetat inom socialtjänst med socialtjänstlagen som utgångspunkt, och har en gedigen bakgrund inom socialt arbete. Vi ser positivt på erfarenhet av myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen. Du får gärna ha erfarenhet av ledarskap, kunskap och erfarenheter av utvecklings- och förändringsarbete. Som ledare motiverar du dina beslut genom en tydlig kommunikation och står för verksamhetens värdegrund. Du lyssnar och litar på dina medarbetare, du visar respekt för allas lika värde samt ser värdet av och verkar för mångfald.

Tillsammans med kollegorna driver du verksamhetsgemensamma frågor, vi ser därför att du har ett helhetsperspektiv och kan anpassa såväl dig som verksamheten efter nya utmaningar och behov. Du är en trygg ledare och ditt ledarskap präglas av en öppen och rak kommunikation, prestigelöshet och lyhördhet. Arbetet innebär hög grad av samverkan vilket ställer krav på att skapa goda relationer och gott samarbete. Arbetet kräver snabba omställningar, så stor vikt kommer läggas på flexibilitet och personlig lämplighet.

Då Socialförvaltningen är inne i ett förändringsarbete, behöver vi dig som uppskattar ett arbete som möjliggör för utveckling och förändring där du själv förväntas komma med nya idéer och angreppssätt i arbetet likväl som du är lyhörd inför verksamhetens behov och dina medarbetares tankar och idéer.
Vidare ser vi gärna att du har ett hälsofrämjande perspektiv och ser fördelar med att ha roligt på jobbet. Du är en god förebild i organisationen.
B-körkort är ett krav.
Det är också positivt om du har tidigare kunskap om avgifter, IBIC samt verksamhetssystemet Treserva.


ÖVRIGT
Kontakter från annonserings- och rekryteringsföretag undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Gnesta kommun, Socialförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1143910".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gnesta kommun (org.nr 212000-2965)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Gnesta kommun, Socialförvaltningen

Kontakt
Socialchef
Lena Karlsson-Leksell
lena.karlssonleksell@gnesta.se
0158-275826

Jobbnummer
6827859

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gnesta kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gnesta kommun, Socialförvaltningen: