Enhetschef, Enklare myndighetskontakter

Tillväxtverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tillväxtverket i Stockholm, Gävle, Örebro, Jönköping, Göteborg eller i hela Sverige

Är du en strategisk ledare som har förmåga att utveckla och leda medarbetare och team som gör skillnad? Vill du vara med och driva vårt arbete med att det ska vara enkelt att starta och driva företag i Sverige, och utveckla smarta digitala lösningar som förenklar företagens myndighetskontakter? Då kan du vara den vi söker.

Tillväxtverket är en kunskapsdriven myndighet med professionella, kompetenta och engagerade medarbetare. Här kan du påverka både din och Sveriges framtid. Tillväxtverket stärker företagens konkurrenskraft och förbättrar näringslivets och regionernas utveckling. Vår vision är ett Sverige med fler företag som vill, kan och vågar.

Publiceringsdatum
2018-02-06

Om tjänsten
Som enhetschef för Enklare myndighetskontakter kommer du att driva Tillväxtverkets arbete som utvecklingsmyndighet för enklare myndighetskontakter och regeringens satsning på Digitalt först. Du medverkar också i arbetet med att utveckla Tillväxtverket till en enklare myndighet. Du leder enhetens utvecklingsarbete med verksamt.se och lösningar som förenklar företagens kontakter med myndigheter och kommuner som tex inom ramen för programmet "Serverat", myndighetssamarbetet Starta och driva företag och eSAM. Rollen som enhetschef innebär att du har personalansvar för enhetens medarbetare och i linje med chefs- och medarbetarpolicyn verkar för en god arbetsmiljö inom enheten där alla medarbetare kan utvecklas och bidra, självständigt eller i effektiva team. Du har ansvar för budget och verksamhetsplan för enheten och ingår i ledningsgruppen för avdelning Förenkling. Du kommer även att ansvara för kommunikationsinsatser och kontakter med Näringsdepartementet inom enhetens område.

Vi söker dig som har:

• utbildning från högskola eller universitet, motsvarande minst tre års studier, inom området samhällsvetenskap eller liknande
• minst tre års erfarenhet av ledarskap, som chef, projektledare eller gruppledare
• mycket goda ledaregenskaper och förmåga att lyfta medarbetarnas förmågor och skapa väl fungerande team och ett gott samverkansklimat
• minst två års erfarenhet av arbete med att förenkla för företag eller medborgare i kontakter med myndigheter och kommuner, främst genom digitala lösningar
• god strategisk och drivande förmåga att utveckla en verksamhet
• erfarenhet av att leda verksamhetsutveckling inom myndighet, länsstyrelse eller kommun
• erfarenhet av budgetarbete och verksamhetsplanering
• god förmåga att hålla presentationer och att kommunicera verksamhetens område internt och externt

Följande erfarenheter eller kunskaper är en merit:

• erfarenhet av personalansvar, lönesamtal och utvecklingssamtal
• erfarenhet av kundcentrerad utveckling och metoder för att undersöka användares behov
• erfarenhet av strategiskt kommunikationsarbete inom myndighet eller kommun i samband med verksamhetsutveckling
• kunskap om och intresse för e-förvaltningsutveckling
• kunskap om och intresse av nya digitala tekniker som kan användas vid utveckling av tjänster, exempelvis artificiell intelligens.
• erfarenhet av att hålla möten och workshops enligt olika metoder anpassade efter deltagarnas behov
• förmåga att nätverka och skapa goda relationer som bidrar till verksamhetens utveckling
• erfarenhet av och intresse för hur regelverk kan utformas för att skapa förutsättningar för digitala lösningar inom offentlig förvaltning

Som person är du strategisk och kommunikativ och trivs med att driva utveckling genom att prestigelöst involvera andra i ditt arbete.

Vi förväntar oss att du lever upp till vår medarbetar- och chefspolicy som uttrycker de förväntningar vi har på alla medarbetare.

Anställningsform och sista ansökningsdag

Anställningen är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Tillväxtverket tillämpar sex månaders provanställning. Placeringsort Stockholm. Sista ansökningsdag är den 2018-02-22.

Mer information och kontakt

För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta enhetschef Anna Johansson, tfn 08-681 95 58. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR-strateg Per Cederblad, tfn 08-681 96 93. Fackliga företrädare är Imber Råbock, Saco, tfn 08-681 91 73 och Marlen Eriksson ST, tfn 08-681 91 22.

Vi sitter centralt på Södermalm i moderna lokaler med en aktivitetsbaserad kontorslösning där du dagligen väljer arbetsplats utifrån dina arbetsuppgifter.

Tillväxtverket eftersträvar ett arbetssätt där digitala och tekniska lösningar underlättar det dagliga arbetet. Här kan du läsa mer om vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder. Vi har även ett publikt intranät. Välkommen att läsa mer på våra medarbetarsidor.

Tillväxtverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet.

I denna rekrytering har Tillväxtverket redan tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt samtal från annonsförmedlare- eller försäljare.

Välkommen med din ansökan för att skapa din och Sveriges framtid!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
XX

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Tillväxtverket

Adress
Tillväxtverket
Västgötagatan 5
10261 Stockholm

Kontorsadress
Västgötagatan 5

Jobbnummer
3948925

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tillväxtverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tillväxtverket: