Enhetschef drift och förvaltning

Varbergs kommun, Fastighetsavdelningen / Administratörsjobb / Varberg
2017-10-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Enhetschef drift och förvaltning" (publicerad 2021-06-04) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Fastighetsavdelningen i Varberg

Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. På vägen dit ska mycket hända. Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, landsbygden, staden och kulturen inom räckhåll. Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia. Varbergs kommun har drygt 62 000 invånare och en stadig befolkningstillväxt. Kommunen står inför flera spännande satsningar där bostäder, kommunikation och fritidsaktiviteter är i fokus. I dag är cirka 4 500 anställda och nu behöver vi fler medarbetare för att kunna förverkliga visionens verksamhetsidé. Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar.

Serviceförvaltningen är en intäktsfinansierad verksamhet som ansvarar för kommunens interna stödprocesser. Vi är ca 360 anställda och omsätter drygt 600 mkr per år. Serviceförvaltningen satsar framåt och utvecklar hela tiden sin verksamhet för att på bästa sätt tillgodose våra kunders behov. Förvaltningen består av följande verksamheter:
• Fastighet
• Kost och städ
• IT-avdelning
• Kundservice

Fastighetsavdelningens uppdrag är att förvalta Varberg kommuns fastigheter så att kapitalvärdet på både kort och lång sikt består samt att kommunens förvaltningar kan bedriva sina verksamheter i ändamålsenliga lokaler. Fastighetsavdelningen strävar efter en nöjd kund och detta ska synas i allt avdelningen utför. Kunden i fokus!

Fastighetsavdelningen söker nu en enhetschef för drift- och förvaltning.




Publiceringsdatum
2017-10-17

Arbetsuppgifter
Du ingår i fastighetsavdelningens ledningsgrupp och tillsammans med avdelningschefen och övriga enhetschefer ska du ha en överblick och helhetssyn som bidrar till att det gemensamma uppdraget fullföljs. I rollen ingår ansvar för utveckling av organisationen för att genom hög servicenivå erhålla nöjda hyresgäster och motiverade medarbetare.

Ansvarsområden och kvalifikationer

• Du kommer ha ett budget-, resultat- och personalansvar för din enhet som idag består av förvaltare, underhållstekniker, fastighetstekniker och drifttekniker, ca 20 personer.

• Du får ett ansvar för framtagning, uppföljning och analys av nyckeltal och resultatmål för enheten samt ansvar för uppföljning av fastighetsavdelningens övergripande verksamhetsmål.

• Du kommer ansvara för att förbereda och genomföra medarbetare- och lönesamtal

Som enhetschef för drift och förvaltning har du ansvar för kvalitetssäkring, utveckling av arbetsprocesserna och rutiner samt ett övergripande ansvar för att lagar och förordningar efterföljs.

Du har ett övergripande ansvar för underhållsplanering av enhetens fastigheter och ett övergripande ansvar för uppföljning av interna avtal mot serviceenheten och externa avtal för markskötsel.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som vill bidra till att skapa en organisation som kan möta förändringar, där medarbetares kunskap tillvaratas och kunden är i fokus.
Du är en självgående problemlösare som förstår vikten av tydlighet, goda relationer och bra samarbeten. Du har god självkännedom och samarbetsförmåga samt förmåga att leda, motivera och engagera.
Du kan analysera och hantera uppkomna problem. Ser sammanhang och prioriterar rätt frågor.


Kvalifikationer
• Relevant eftergymnasial utbildning inom samhällsbyggnad eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Du har mycket god ledarerfarenhet, god analytisk förmåga och är utvecklingsinriktad
• God förmåga att utrycka dig väl i tal och skriftligt
• Mycket god datorvana.
• Erfarenhet av fastighetssystem Incit är en merit
• Kännedom om LOU och erfarenhet av en politiskt styrd organisation är meriterande
• Körkort B är ett krav


ÖVRIGT
Kommunens policy är att erbjuda alla sina anställda önskad sysselsättningsgrad. Det innebär att även för de tjänster som utannonseras som deltider, så finns möjlighet att önska högre sysselsättning. De utökningar som erbjuds kan innebära kombinationer av arbetsuppgifter och arbetsplatser.

Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2018-01-01 eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-31
Ange följande referens när du ansöker: A719241
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Lindh 073-403 98 68

Företag
Varbergs kommun, Fastighetsavdelningen

Adress
Varbergs kommun, Fastighetsavdelningen
Engelbrektsgatan 15
43280 VARBERG

Kontorsadress
43280

Jobbnummer
3753725

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Varbergs kommun, Fastighetsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Varbergs kommun, Fastighetsavdelningen: