Enhetschef - Räddningsverket - Ekonomichefsjobb i Kristinehamn
Enhetschef
Räddningsverket / Ekonomichefsjobb / Kristinehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla ekonomichefsjobb i Kristinehamn, Storfors, Nacka, Degerfors
Visa alla jobb hos Räddningsverket i Kristinehamn

Enhetschef till Räddningsverkets Internationella avdelning i Kristinehamn
Räddningsverket är en statlig myndighet som arbetar för att minska
antalet olyckor och skador i samhället. Det gör vi genom rådgivning,
föreskrifter, kunskapsspridning och utbildning inom området skydd mot olyckor,
risk och säkerhet. Vi har också en hög beredskap för internationella
hjälpinsatser. Räddningsverket har omkring 800 medarbetare och verksledningen
finns i Karlstad. Mer information om Räddningsverket finner du på www.raddningsverket.se Räddningsverkets
Internationella avdelning är sedan den 1 april 2006 placerad i Kristinehamn.
Avdelningens uppgifter omfattar i huvudsak internationellt bistånd, men även
stärkt förmåga att undsätta svenska medborgare i nöd utomlands. Avdelningen
söker enhetschef till enheten för materiel, support och transport. Som
enhetschef ansvarar du för hela enhetens verksamhetsområde medräknat personal-
och ekonomiansvar. På enheten arbetar idag 25 personer. Enheten befinner
sig i ett expansivt skede och kommer att få utökat ansvar för hela
Räddningsverkets materiel och förrådsförvaltning ämnat både till nationella och
internationella insatser. Merparten av materielen kommer att finns i
Kristinehamn, en del materiel kommer också att samförläggas med andra länders
förråd internationellt. Enhetens ansvarsområde är omfattande och innebär ansvar
för allt ifrån stora lastbilar, terrängbilar, maskiner för minröjning till fullt
utrustade camper med vattenreningssystem, IT/sambandsmateriel så som
satellittelefoner som avancerad sjukvårdsutrustning till små artiklar som kläder
anpassade för extrema förhållanden. Arbetsuppgiften Du kommer att arbeta
som chef på enheten för materiel, support och transport vilket innebär ansvar
för verksamhet, personal och budget. Till dina uppgifter hör att löpande utreda
och genomföra nödvändiga förändringar för att säkra en välfungerande verksamhet,
det kan handla om allt från att utveckla rutiner som att ställa krav, beställa
och implementera nytt lagersystem. Du kommer att ha daglig kontakt med personal
för att stödja och följa upp verksamheten, delta i inköpssammanhang för att
säkra en god nationell och internationell beredskap. Kompetensprofil Du
har teknisk och/eller ekonomisk universitet/högskoleutbildning, gärna med
inriktning mot logistik eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren
bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av lager och förrådsförvaltning
innehållande varierande och omfattande volymer, gärna i ledande ställning.
Du bör vara engagerad och resultatinriktad, ha förmåga att utveckla rutiner
och följa upp verksamhet för att effektivisera och stödja medarbetare för ett
bra arbete. Vidare bör du ha erfarenhet av att vara chef och, eller ledare,
likaså erfarenhet av att arbeta statligt. Du har goda språkkunskaper i både
svenska och engelska. Vid sidan av dessa grundkrav kommer stor vikt att fästas
vid din personliga lämplighet. Körkort B fordras. Verksamheten vid
internationella avdelningen ställer särskilt höga krav på att samtliga
medarbetare lever upp till förväntningar på en humanistisk människosyn som utgår
från alla människors lika värde, oavsett kön, etnicitet, sexuell läggning,
funktionshinder etc. Vill du veta mer? Kontakta avdelningschef Kjell
Larsson, eller stf avdelningschef Cecilia Nyström eller personalhandläggare
Margaretha Edvinsson. Fackliga företrädare är Marie Norrby (SACO), Johny
Lindell (ST) eller Lars-Göran Norén (SEKO). Vid Internationella
avdelningen, Elin Sjödin (SACO) och Jan Karlsson (ST).

Publiceringsdatum
2008-01-11

Körkortskrav
B körkort fordras.

Anställningstyp/arbetstider
Tills vidare. Heltid. Dagtid.

Ersättning
Fast lön.
Facklig företrädare
Marie Norrby (SACO) 054-135168.
Johny Lindell (ST) 0500-464003, Lars-Göran Norén (SEKO) 0500-464025.
Elin Sjödin (SACO) 0550-22 70 44 och Jan Karlsson (ST) 0550-22 70 48.

Kontakt
avdelningschef Kjell Larsson 0550-22 70 10.
stf avdelningschef Cecilia Nyström 0550-22 70 11.
personalhandläggare Margaretha Edvinsson, 0550-22 70 34.

Så ansöker du
Ansökan inkommen senast 080130. Ansökan görs via hemsidan www.raddningsverket.se eller per post till Räddningsverket,
Box 105, 681 23 Kristinehamn . Ange referensnummer dnr 652-146-2008

Företag
Räddningsverket
Box 105
681 23 KRISTINEHAMN Tel 0550-227000

Jobbnummer
97003

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Räddningsverket: