Enhetschef

Öckerö kommun, Socialförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Öckerö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Öckerö, Göteborg, Mölndal, Kungälv, Tjörn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Öckerö kommun, Socialförvaltningen i Öckerö

Öckerö kommun erbjuder ett stimulerande arbete i en utvecklingsinriktad och kreativ skärgårdskommun. Kommunen ligger två mil väster om Göteborg med snabbuss från centrala Göteborg. Vi välkomnar dig till en positiv och trevlig arbetsplats!

Publiceringsdatum
2016-01-26

Arbetsuppgifter
Vår nuvarande enhetschef skall pröva nya utmaningar och vi söker nu en ny enhetschef med ansvar för Individ och Familjeomsorg samt Funktionshinder.

Du ansvarar för ledning och styrning av arbetet på socialförvaltningens myndighetskontor samt utförarverksamhet. Du har personal, budget- och prognosuppföljningsansvar. Socialkontoret fattar beslut enligt SoL, LVU, LVM och LSS och arbetar vi med barn/unga, familjerätt, familjehem och ensamkommande flyktingbarn. Vi arbetar även med vuxna, försörjningsstöd, övrigt bistånd såsom beroendeproblematik, personer med intellektuella funktionsnedsättningar och/eller neuropsykiatri samt psykiatri. Utförardelen arbetar både på uppdrag och med service till kommuninvånare.

Som enhetschef organiserar och leder du det dagliga arbetet tillsammans med två 1:e socialsekreterare och en samordnare. Samverkan med andra myndigheter, omvärldsbevakning samt utvecklingsarbete finns bland dina arbetsuppgifter. Då vi i första hand arbetar med att utveckla och ge stöd i den egna kommunen kommer du att vara delaktig i arbetet med att utveckla metoder tillsammans med dina kolleger och med medarbetarna inom IFO/FH, såväl myndighet/bistånd som utförardelarna.

Kvalifikationer
Socionomutbildning eller motsvarande samt ledarskapserfarenhet. God kunskap om för området gällande lagstiftning. Därutöver är vidareutbildning inom systemteori och/eller nätverksarbete meriterande, liksom erfarenhet från arbete med ekonomi- och/eller personaladministrativa system. God kännedom och erfarenhet av BBIC.

Vi söker dig som har en gedigen erfarenhet av myndighetsutövning enligt SoL, LVU, LVM och LSS. Du bör ha erfarenhet av att arbeta i en beställar-utförarorganisation och ha kunskap om såväl myndighetsutövning som psykosocialt behandlingsarbete och tidigt förebyggande insatser såsom råd/stöd/service. Du bör vara flexibel, strukturerad, analytiskt lagd samt ha god organisations- och samarbetsförmåga.

Vi söker en engagerad och modig ledare som tillsammans med oss vill fortsätta att utveckla arbetet på socialkontoret samt utförarverksamheten. I ditt ledarskap bör du vara både inkännande och handlingskraftig. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Mer information om kommunen och vår verksamhet finns på www.ockero.se

Vi ber vänligt men bestämt annonsörer och försäljare att inte kontakta oss.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Snarast.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-22
Ange följande referens när du ansöker: A537208
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Barbro Carlhamre, Verksamhetschef 031-97 62 26

Facklig kontakt
Facklig företrädare nås via kommunens växel 031-97 62 00

Företag
Öckerö kommun, Socialförvaltningen

Adress
Öckerö kommun, Socialförvaltningen
Öckerö
47580 Öckerö

Kontorsadress
Sockenvägen 13, Öckerö 47580 Öckerö

Jobbnummer
2636154

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Öckerö kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Öckerö kommun, Socialförvaltningen: