Enhetschef - HR-servicecenter

Helsingborgs stad, HR-avdelningen / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, HR-avdelningen i Helsingborg

Helsingborg är det naturliga navet i den norra delen av den expansiva Öresundsregionen. Staden erbjuder såväl människor som företag unika möjligheter för utveckling och välbefinnande. Delaktighet, framtidstänkande och ständiga förbättringar utgör grunden för landets mest attraktiva stad. År 2035 ska staden vara den skapande, pulserande, globala, gemensamma och balanserade staden för människor och företag.

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.

HR-servicecenter är resultatet av ett flerårigt samverkansarbete mellan kommunerna i Familjen Helsingborg. Sedan 2014 finns en gemensam arbetsplats för löne- och pensionsadministration samt förvaltning av IT-baserade stödsystem för kommunerna; Båstad, Helsingborg, Höganäs, Svalöv, Åstorp och Ängelholm. Organisatoriskt ingår HR-servicecenter i HR-avdelningen vid stadsledningsförvaltningen i Helsingborg och som enhetchef rapporterar du till Helsingborgs stads HR-direktör och har 2 underställda sektionschefer som rapporterar till dig. HR-servicecenter har ett nära samarbete med sina kunder i en samarbetsmodell som bygger på ett Ägarråd och ett Operativt råd.

På HR-servicecenter arbetar cirka 40 engagerade medarbete med att ge stöd och support till kunderna. Varje månad levereras drygt 22 000 lönespecifikationer till ett belopp av cirka 320 MSEK. Supporten hanterar cirka 3000 samtal i månaden gällande löne-, pensions- samt IT-relaterande frågor från medarbetare, chefer, specialister, myndigheter med flera.

HR-servicecenter är en organisation som kontinuerligt arbetar med att utveckla och effektivisera, såväl sina interna rutiner som samarbetet med sina kunder. Det skall vara "lätt att göra rätt" för alla som är involverade i lönehanteringsprocessen.




Publiceringsdatum
2017-04-06

Arbetsuppgifter
Som enhetschef har du en nyckelroll i att utveckla samarbetet med kunderna och i att skapa ett tydligt serviceåtagande. Du har också en viktig roll i att bidra till att få in fler kunder. På enheten har du ett ansvar att driva utvecklingen ur ett helhetsperspektiv, "från ax till limpa" där det krävs att du förstår såväl kundens som servicecentrets utmaningar för att kunna leverera en högkvalitativ tjänst där alla inblandade är nöjda.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant utbildning på högskolenivå kombinerat med en god erfarenhet av leda en serviceverksamhet. Erfarenhet av arbete i en Shared Service organisation är mycket meriterande. Du är trygg i ditt ledarskap och motiveras av att arbeta utvecklings- och resultatorienterat i nära samarbete med kunder. Ditt ledarskap kännetecknas av du är tydlig, närvarande och med en god förmåga att kunna verka genom andra. Du har lätt för att skapa förtroendefulla relationer och du skapar framgång genom ett professionellt och serviceinriktat förhållningssätt. God kommunikativ förmåga är en förutsättning.

Vi erbjuder dig en stimulerande roll i en dynamisk kommun med stark tillväxt och höga ambitioner.


ÖVRIGT
I denna rekrytering samarbetar vi med Mercuri Urval. Välkommen att visa ditt intresse
direkt till Mercuri Urval AB eller via digital ansökan här.

För mer information om tjänsten kontakta konsult Gösta Tydesten, Mercuri Urval,
tel. 040-669 75 78, gosta.tydesten@mercuriurval.com eller konsult Christian Nyhlén,
Mercuri Urval, tel. 040-669 75 76, christian.nyhlen@mercuriurval.com.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-23
Ange följande referens när du ansöker: C12485
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jörgen Fransson jorgen.fransson@helsingborg.se 042-10 77 51
Gösta Tydesten gosta.tydesten@mercuriurval.com 040-669 75 78
Christian Nyhlén christian.nyhlen@mercuriurval.com 040- 669 75 76

Företag
Helsingborgs stad, HR-avdelningen

Adress
Helsingborgs stad, HR-avdelningen

25189 Helsingborg

Kontorsadress
Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg

Jobbnummer
3423160

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs stad, HR-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs stad, HR-avdelningen: