Enhetsadministratör till Krylbo hemtjänst

Avesta kommun, Hemtjänst Krylbo / Administratörsjobb / Avesta
2018-04-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Enhetsadministratör till Krylbo hemtjänst" (publicerad 2023-10-12) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Avesta, Norberg, Hedemora, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avesta kommun, Hemtjänst Krylbo i Avesta

Vi är målmedvetna - Något fantastiskt händer nu i Avesta!
Avesta kommun är mitt i ett stort utvecklingsarbete där alla är med och bidrar med kompetens och engagemang. Vi är handlingskraftiga, professionella och vi bygger tillit. År 2020 är vi 25 000 invånare och har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Nu fortsätter resan mot 2020. Vi gör den tillsammans - vill du vara med?

På Avesta kommuns omsorgsförvaltning arbetar vi efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Vi ska se, förstå och visa respekt för det unika.
Vår verksamhet inom vård och omsorg består bland annat av olika hemtjänstområden där Krylbo hemtjänst är ett av dem. Vi söker nu en enhetsadministratör till vår enhet. Gruppen består av 30 undersköterskor eller vårdbiträden, en enhetsadministratör och enhetschef. Krylbo hemtjänstgrupp utgår från Krylbo stations lokaler och vårdtagarna bor i Krylbo med omnejd.

Är du en driven administratör som trivs med utmaningen i få viktiga funktioner att fungera? Som kanske har egen erfarenhet från vården? Som trivs med högt arbetstempo men där varje dags arbete bidrar till att dina kollegor på bästa sätt kan ta hand om våra äldre. Då ska du fortsätta läsa det här!


Publiceringsdatum
2018-04-17

Arbetsuppgifter
Som enhetsadministratör är det din främsta arbetsuppgift att planera hemtjänstinsatser för brukare inom området Krylbo. Detta innebär att du i vårt planeringsverktyg (LapsCare) planerar brukarens dagliga insatser, utifrån deras enskilda biståndsbeslut. Denna viktiga plan för dagen styr sedan hela verksamheten så att brukaren får sin beviljade hemstjänst.

I samråd med enhetschefen följer du verksamhetens behov samt bemannar med personal.
Detta styr ditt uppdrag som enhetsadministratör.

Du är hemtjänstgruppens kontakt med kommunens Bemanningsenhet som tillhandahåller timvikarier. För ditt område ansvarar du för att bemanna upp vid frånvaro och informerar gruppen om eventuella schemaförändringar.

Övrigt som ingår i arbetet är att skriva anställningsbevis, rutinöversikter, upprätta enklare dokument och andra administrativa uppgifter. I samarbete med enhetschef är du även delaktig i planering inför utbildningar och planeringsdagar.

Du arbetar nära enhetschefen och ni har en tät dialog för verksamhetens bästa.

Veckoarbetstid 38,25 tim/vecka mån-fre (även röda dagar). Tjänsten är 100%.


Kvalifikationer
Vi söker dig som är både självgående, driven och kan snabbt fatta egna beslut när det krävs. Du triggas av utmaningen i uppkomna situationer och att kunna optimerar verksamheten genom bra planering. Arbetet kan ibland ha ett högt tempo så det är viktigt att du trivs med att ha mycket på ditt bord samtidigt, är strukturerad och kan hålla fokus på ditt arbete även om du blir avbruten.

Du har en administrativ utbildning och erfarenhet från ett arbete med administrativa uppgifter. God vana av bemanning, schemaläggning och personalplanering är också krav. Har du erfarenhet från arbete inom vård och omsorg är detta meriterande.
Som person är du flexibel, kan snabbt ställa om efter nya omständigheter och verksamhetens behov av lösningar. Du har lätt för att samarbeta med andra och löser uppkomna situationer på ett konstruktivt sätt. Du förstår din roll och ser till hela verksamhetens bästa i ditt dagliga arbete. När det krävs har du ett naturligt sätt att stå bakom fattade beslut och kunna förmedla det till andra.

Du har mycket god kunskap och stor vana att använda datorn som arbetsredskap. Erfarenhet av LapsCare, Procapita och TimeCare är meriterande. Arbetet kräver god kunskap i svenska i tal och skrift.

ÖVRIGT
Förmåner
Vi månar om våra anställda. Du har friskvårdstimme eller friskvårdspeng, tillgång till nyrenoverat personalgym, fria bad i kommunens badhus samt många andra fria friskvårdsaktiviteter som kommunen anordnar kontinuerligt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträden enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-01
Ange följande referens när du ansöker: C19110/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tove Winqvist 0226-645472

Företag
Avesta kommun, Hemtjänst Krylbo

Adress
Avesta kommun, Hemtjänst Krylbo
Avesta
77481 Avesta

Kontorsadress
Corneliusgatan 16 Avesta

Jobbnummer
4087677

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avesta kommun, Hemtjänst Krylbo

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avesta kommun, Hemtjänst Krylbo: