Enhetsadministratör

Lunds universitet, Sektionen Forskning, samverkan, innovation / Administratörsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lunds universitet, Sektionen Forskning, samverkan, innovation i Lund

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.

Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.

Sektionen Forskning, samverkan och innovation (FSI) har ett övergripande ansvar för att stödja forskare och ledning på olika nivåer i frågor som rör forskningsfinansiering, nyttiggörande av forskningsresultat, kommersiellt eller på annat sätt, uppdragsutbildning, studentinnovation och samverkan med det omgivande samhället.

FSI består av fem avdelningar, Forskningsservice, LU Innovation, Samverkan, Uppdragsutbildning och Donatorrelationer.

Sektionskansliet har till uppgift att leda och stödja arbetet vid sektionen.

Forskningsservice är en avdelning med specialister inom extern forskningsfinansiering, forskarutbildning, system för forskningsinformation samt strategiskt och administrativt stöd till forskning. Vår primära målgrupp är universitetets forskare och administratörer, universitetsledningen och ledningen på fakulteter och institutioner.

Tjänsten är placerad vid Forskningsservice.

Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension.

Läs mer på universitetets webbplats om att vara anställd hos oss Jobba hos oss

Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Vi söker en driftig, ansvarstagande administratör med gedigen erfarenhet från större organisationer. Rollen som administratör är en nyckelfunktion och kräver att du har ett strukturerat arbetssätt, god förmåga att arbeta självständigt och kan ta egna initiativ. Du behöver ha en hög social kompetens och lätt kunna anpassa dig till olika miljöer och kulturer. Periodvis kommer det att vara många arbetsuppgifter på gång samtidigt varför du behöver ha förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter, kunna prioritera samt vara noggrann och stresstålig. Vi tror också att du är flexibel, lyhörd och lösningsfokuserad.

Du kommer främst att arbeta med avdelningens och sektionskansliets administration men kommer även att arbeta mot hela sektionen tillsammans med övriga administratörer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av:

- Personaladministrativa arbetsuppgifter som lönekonteringar, granska reseräkningar, administration av Lucat, vara behjälplig vid rekrytering av personal.
- Hantering av ledigheter, stipendier, arvoden, timlöner, varsel etc.
- Ge support till medarbetarna kring anställningsfrågor, t ex friskvård, semester, tjänstledigheter samt VAB.
- Ansvara för sektionens diarieföring samt vara behjälplig med administrationen av avdelningens diarieföring av ärenden och arkivering.
- Ekonomiadministration med tyngdpunkt på fakturahantering och stöd till medarbetarna vid inköp av varor och tjänster.
- Övrigt löpande administrativt arbete som t ex posthantering, lokalbokning, mötesbokningar, övrigt kontorsarbete.

Publiceringsdatum
2024-04-17

Kvalifikationer
Krav för anställningen är:

- Utbildning inom personaladministration eller utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
- Minst 10 års erfarenhet av administrativt arbete.
- Goda kunskaper inom personaladministration, diarieföring, arkivering och rekryteringsarbete.
- God färdighet i att hantera personaladministrativa system och ekonomisystem.
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.
- Arbetserfarenhet från myndighet eller större offentlig organisation.

- Meriterande för anställningen är:
Erfarenhet av att arbeta med inköp och upphandling i enlighet med Lagen om offentlig upphandling (LOU) är meriterande.

Rollen som administratör är en nyckelfunktion och kräver att du har ett strukturerat arbetssätt. Du har god förmåga att arbeta självständigt och kan ta egna initiativ. Du behöver ha en hög social kompetens och lätt kunna anpassa dig till olika miljöer och kulturer. Du har förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter, kan prioritera samt är noggrann. Vi tror också att du är flexibel, lyhörd och lösningsfokuserad. Stort avseende fästs vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga.

Övrig information
Anställningen är en visstidsanställning under tiden 2024-09-01--2025-08-31.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.

Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "PA2024/1305".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Lunds Universitet (org.nr 202100-3211)

Arbetsplats
Lunds universitet, Sektionen Forskning, samverkan, innovation

Kontakt
Carin Andersson
046-2227352

Jobbnummer
8617520

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lunds universitet, Sektionen Forskning, samverkan, innovation

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lunds universitet, Sektionen Forskning, samverkan, innovation: