Engagerad Teamledare sökes till Kundserviceföretag

Releasy Customer Management AB / Chefsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Releasy Customer Management AB i Linköping, Norrköping, Örebro, Skövde, Jönköping eller i hela Sverige

Varför ska du jobba hos Releasy?

Kanske arbetar du som ledare inom ett serviceyrke och vill testa något nytt? Eller finns du inom Kundtjänst och vill ta nästa steg i karriären?

Releasy söker en engagerad Teamledare som kan leda ett team inom Kundservice. Dina framtida medarbetare tar emot kundärenden via telefon, mejl och chatt från företag som DN, Expressen, Axfood , Färdtjänst och SL.

Vi söker dig med ambitionen att vara en stöttande ledare som coachar sina medarbetare mot företagets mål och individens utveckling. Som ny Teamledare på Releasy får du utbildning i din nya roll och coachning av din närmsta chef.

Snabbfakta

Roll:
Teamledare

Plats:
Linköping, Mjärdevi

Omfattning:
100%

Publiceringsdatum
2022-01-26

Ersättning
Månadslön enligt kollektivavtal.

Arbetstider:
Huvudsakligen dagtid kontorstider men kväll och helg förekommer regelbundet.

Startdatum:
Enligt överenskommelse, det finns möjlighet att starta omgående.

Ansökan stängs:
2022-02-28

Övrig information
Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.

Hos oss erbjuds du


Vi söker dig som

• Drivs av goda resultat och att arbeta mot tydliga mål.


• Trivs i en i föränderlig miljö med högt tempo.


• Kan kommunicera obehindrat i tal och skrift, på svenska och engelska.


• Gärna har erfarenhet av serviceyrket och att arbeta i en ledarroll, men detta är inget krav.


• Har en slutförd gymnasieexamen.

Om rollen & arbetsuppgifter

Som Teamledare är det din uppgift att leda dina medarbetare mot att nå era mål. Du har huvudansvar för teamets lönsamhet och jobbar aktivt med att kvalitetssäkra vår kundservice genom coachning och uppföljning. Som Teamledare ansvarar du för teamets välmående och har personalansvar för ca 15-20 medarbetare. Tjänsten innebär dessutom administrativa uppgifter och du rapporterar era resultat till din chef, Business Manager.

Releasy är en målinriktad arbetsplats som arbetar med den bästa kundupplevelsen i fokus. För att trivas i rollen behöver du vara en naturlig inspiratör som motiverar och lyfter andras prestationer, bygger goda relationer och är ordningsam. Du sitter placerad hos dina medarbetare i ett öppet kontorslandskap och ingår i ett team av andra ledare.

Så ansöker du
Är du den vi söker? Sök rollen idag!

Ansökningar hanteras löpande vilket innebär att rollen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.

Observera att du kommer att genomgå en bakgrundskontroll som en del i rekryteringsprocessen. Vi gör bakgrundskontroller för att undanröja eventuella frågetecken gällande din framtida arbetsprestation. Bakgrundskontrollen görs med hjälp av ditt personnummer. Du kommer även genomgå ett screeningtest som testar din problemlösningsförmåga samt ett personlighetstest.

Vid frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta:
Mattias Flink på mattias.flink@releasy.se eller Malin Bergstedt-Leander på malin.bergstedt-leander@releasy.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Releasy

Releasy Customer Management är en outsourcingpartner inom kundservice till flertalet uppdragsgivare inom branscher som telekom, media, e-handel, resor och offentlig verksamhet. Releasy tar hand om sina uppdragsgivares kundservice och försäljning i alla kanaler, exempelvis sociala medier, chatt, mail och telefon. Releasy är under kraftig expansion och har ca 1300 anställda fördelat på sex verksamhetsorter; Borlänge, Linköping, Borås, Stockholm, Barcelona och Karlskoga. I Linköping jobbar runt 430 medarbetare i öppna kontorslandskap med uppdrag mot SL, Färdtjänst, Axfood, DN, Expressen och Telia. Vi finns i Mjärdevi och erbjuder lokala förmåner och aktiviteter.

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Releasy Customer Management AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Releasy Customer Management AB (org.nr 556754-2633)

Arbetsplats
Releasy

Jobbnummer
6283661

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Releasy Customer Management AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Releasy Customer Management AB: