End User Experience Architect

Botkyrka kommun, 2016 Kommunledningsförvaltningen / Datajobb / Botkyrka
2017-06-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "End User Experience Architect" (publicerad 2017-08-15) ⬅️


Visa alla datajobb i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Botkyrka kommun, 2016 Kommunledningsförvaltningen i Botkyrka

Botkyrka kommun är Stockholmsområdets femte största kommun med drygt 90 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationell befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.




Publiceringsdatum
2017-06-15

Arbetsuppgifter
Rollen som End User Experience Architect är en ny och unik befattning som ska driva förändring och implementera nya lösningar. Du fokuserar på kunder med höga krav och förser dem med de lösningar de efterfrågar för att kunna arbeta effektivt, oavsett om lösningarna finns i vår nuvarande tjänstekatalog eller inte.
Du ansvarar för att analysera våra slutanvändares behov och initierar förslag på lämpliga förändringar, planerar stegen i de ITIL-processer du arbetar med och driver förändringsarbetet framåt. Du kommer även att arbeta med servicedesign och stötta vid implementationen av lösningar.
Ditt uppdrag blir transformerande och omvärldsbevakning är en viktig del i din roll. Om du har bra koll på begrepp som Digital Dexterity, Workspace Aggregators, IDaaS, Personal Cloud och Unified Workspace vill vi gärna ha med dig när vi bygger ITaaS.
Du arbetar nära vår EUE IT-tekniker och EUE BRM, som också är nyinrättade tjänster, för att se vilka ärenden som är viktiga att lösa snabbt och vilka som ska utvecklas till nya tjänster. Du rapporterar direkt till IT-chefen.


Kvalifikationer
Vi söker dig med:
5 års erfarenhet av Microsofts och Googles molnlösningar
Högskola eller annan eftergymnasial utbildning.
Erfarenhet av processorienterat ITIL-arbete inom service design och strategy.
Det är meriterande att arbetet med Pm3 och multisourcing.
Som person tar du gärna nya initiativ, utmanar status quo, söker nya perspektiv och tar kommandot när andra tvekar. Du anpassar dig snabbt till förändringar och hanterar oväntade situationer på ett lugnt och metodiskt sätt. Du är också väldigt tydlig: Du tar tydlig ställning i olika frågor, du tydliggör olika lösningar och sätter tydliga mål för andra.
För att lyckas i rollen behöver du kunna påverka omgivningen snarare än reagera på den. Samtidigt behöver du ha lätt för att närma dig andra för att söka input, samarbete och win/win-lösningar.
IT-enheten sitter i Tumba centrum med 4 minuters promenad till pendeltåget och det är lätt att parkera.
Vår organisation ska kännetecknas av mångfald och återspegla samhällets struktur. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. Vi är långt ifrån lagom.

ÖVRIGT
Vår organisation ska kännetecknas av mångfald och återspegla samhällets struktur. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-25
Ange följande referens när du ansöker: A694926
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sureya Agirman

Företag
Botkyrka kommun, 2016 Kommunledningsförvaltningen

Adress
Botkyrka kommun, 2016 Kommunledningsförvaltningen
Munkhättevägen 45
14785 Tumba

Kontorsadress
Munkhättevägen 45 TUMBA

Jobbnummer
3558870

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Botkyrka kommun, 2016 Kommunledningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Botkyrka kommun, 2016 Kommunledningsförvaltningen: