En fenomenal projektledare och marknadsförare sökes!

Sverige Bygger AB / Organisationsutvecklarjobb / Hudiksvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Hudiksvall, Nordanstig, Söderhamn, Ljusdal, Bollnäs eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sverige Bygger AB i Hudiksvall, Ljusdal eller i hela Sverige

Vi söker en nästan onaturligt bra spindelman/kvinna för projektledning i vår nya marknadsorganisation.

Du är fenomenal på projektledning och har dokumenterad erfarenhet av att jobba med marknadsföring, gärna B2B.

Våra kunder är företag som på ett eller annat sätt har en del av sin marknad inom byggbranschen. Leverantörer inom bygg- och installationsmaterial, konsulter samt entreprenörer inom bygg, anläggning, installation är exempel på våra kunder.

Vi behöver dig som kan hjälpa oss att nå och kommunicera med dem - och att hjälpa våra kunder nå och kommunicera med sin potentiella marknad. T ex. arkitekter, byggherrar, byggföretag, installatörer m fl.

Som huvudprojektledare i vår marknadsorganisation ska du stödja vår egen säljorganisation och med mod, kompetens och nytänkande skapa en mätbart effektiv kommunikation om våra egna (och våra kunders) erbjudanden och varumärken.

Generellt sett vill vi inom marknadsavdelningen tänka tvärfunktionellt/flexibelt så att vi vid behov kan hjälpa varandra inom avdelningen i olika projekt. Placering antingen i Hudiksvall eller Ljusdal då du oavsett kommer att vara på båda dessa orter regelbundet från och till beroende på behov.

Du ska styra, leda och koordinera alla aktiviteter och funktioner inom olika projekt. I rollen ingår att stämma av de olika delarna i projektet, rapportera till berörda och se till att saker och ting fångas upp och inte faller mellan stolarna. Till din hjälp har du vid behov olika specialister inom sina respektive områden, exempelvis säljare, grafiker, övrig marknadsavdelning, TM-specialist.

Du ser till att projekten uppnår uppställda mål avseende tid, kvalitet och ekonomi med hjälp av bland annat tidsplaner med milstolpar, riskanalyser, uppföljning och kontroll.

Du har som projektledare också till uppgift att engagera och motivera medlemmar i projektgruppen så att de utför ett bra arbete och levererar rätt sak i rätt tid, till rätt kvalité.

Arbetsuppgifter Inom rollens ansvarsområde kan arbetsuppgifterna variera över tid.

Nedan beskrivs de huvudsakliga arbetsuppgifterna.

? Både inhouse- och kunduppdrag (fördelningen beror mest på hur många kunduppdrag vi har och hur omfattande de är)
• Projektledare/kampanjledare för kunduppdrag där mix av flera marknadsinsatser behövs.
• Vid behov bistå säljare redan i försäljningsprocessen i relevanta case som handlar om mer komplexa/omfattande marknadsinsatser
• Involverar andra resurser inom marknadsavdelningen (layout/design/grafik, copy etc.) utifrån behov i olika projekt/case och ansvarar för att det jobb de gör håller den kvalitet det ska och svarar upp till de i projektet uppsatta syftena, målen.
• I mån av tid även kunna stödja övriga på marknad (layout/design/grafik, copy, PR etc.) om behov finns. ? TM-projektledning ligger som egen tjänst att projektleda men i uppdrag där kombinationer av andra marknadsinsatser och TM ingår så tar denna projektledaren huvudansvaret och involverar TM-projektledaren i TM-delen.
• Teamledare för TM-projektledaren.
• Sammankallar till och håller i möten både internt och externt med kund eller andra samarbetspartner.
• Skapa bra dokumentation och presentationsmaterial för olika case och projekt.
• Ansvarig för att skapa bra och snygga rapporter per case/uppdrag/projekt
• Ansvara för sin individuella arbetsinsats som bidrar till gruppens framgång
• Självständigt kunna se vilka insatser som behövs -

Fördel om har erfarenhet av att leda/coacha andra. Du ger omgivningen energi av ditt positiva och proffsiga sätt att vara.

KVALIFIKATIONER
Utbildning
Gärna högskoleutbildning eller annan relevant utbildning för rollen men erfarenhet minst lika viktig.
Erfarenhet
• Bred erfarenhet/kompetens inom marknadsföring för att tillföra både internt åt våra egna insatser och åt kund. Erfarenhet av både fysisk och digital marknadsföring. Helhet, från kampanj, formulering av syfte, mål, mätning, kanal, målgrupp till paketering, copy, content, erbjudande, grafiskt inslag, uppföljning etc. B2B marknadsföring.
• Erfarenhet av projektledning, gärna på reklambyrå eller intern marknadsavdelning eller liknande

Språk - Svenska och engelska

Viktigt att du har lätt att lära och sätta dig in i våra och kunders behov, utmaningar etc. för att bidra till lösningar. Även om vi har andra med kunskap inom grafik, t ex. Creative Suite/Cloud, Adobe, InDesign, Illustrator etc. är det en fördel om även du har det. Du ska ha en mycket god känsla för såväl text som grafiskt utseende.

Du ska dessutom:
• Bidra till bra arbetsklimat
• Arbeta för att utveckla dig själv och arbetsplatsen
• Alltid ha en positiv syn på arbetsplatsen och dina kollegor
• Vara stresstålig och strukturerad
• Vara flexibel och öppen för förändringar och utveckling
• Vara strukturerad, ha ordning och reda, vara bra på att organisera, se helhet
• Ha bra samarbetsförmåga
• Vara prestigelös

= vara en nästan onaturligt bra och proffsig person som har glimten i ögat??

Frågor samt ansökningar inkl. CV + personligt brev till marknadschef Peter Åhs senast 18 januari 2019.

Skickas till peter.ahs@sverigebygger.se

Kan även nås på 070-551 07 36

Vill du veta mer om mig hittar du mig här https://www.linkedin.com/in/peter-%C3%A5hs-3b992a2/

Vill du veta mer om vilka företag/varumärken du ska hjälpa hittar du dem här

https://www.sverigebygger.se/
http://www.byggfakta.se/

Publiceringsdatum
2019-01-08

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-21

Företag
SVERIGE BYGGER AB

Kontorsadress
KÄPPUDDSGATAN 1

Jobbnummer
4542812

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sverige Bygger AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sverige Bygger AB: