Emmaus Björkå söker löne- och ekonomiassistent

Föreningen Emmaus Björkå / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Föreningen Emmaus Björkå i Göteborg, Borås, Halmstad, Lund, Malmö eller i hela Sverige

Emmaus Björkå är en partipolitiskt och religiöst obunden förening. Vi har sedan starten 1965 arbetat för att utrota nödens orsaker, främst i de delar av världen där nöden är som störst. Tillsammans med ideella föreningar i Sverige och utomlands driver vi olika utvecklingsprojekt. För att få medel till vårt solidaritetsarbete samlar vi in kläder och prylar som vi sorterar och säljer i våra Second hand-butiker. Årligen samlar vi in ca 2600 ton textilier och ca 1000 ton prylar och har en omsättning på ca 80 miljoner kronor. För att finansiera större projekt söker vi även medel från SIDA/Forum Syd, EU och andra bidragsgivare. Vi har sju butiker i Göteborg, Halmstad, Borås och Malmö och har cirka 120 anställda. Huvudkontoret finns i Göteborg.

Vi söker nu en löne- och ekonomiassistent som ska handlägga och ansvara för Emmaus Björkås löne- och ekonomiadministration. Tjänsten är underställd vår personalchef men arbetet är tidsmässigt fördelat 50/50. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Publiceringsdatum
2014-12-12

Dina arbetsuppgifter
Som löneassistent ansvarar och handlägger du alla föreningens löner. Vi använder Hogia Personal Plus. Det innebär arbete med tidrapportering, reseräkningar, tjänstledigheter, semestrar, sjukfrånvaro och arbetsgivarintyg. Du rekvirerar stöd från arbetsförmedlingen. Du ansvarar för inrapportering av tjänstepension och skattedeklaration. Löpande arbetar du med personaladministration inom arbetsmiljö, arbetsrätt, avtalsbevakning och rekrytering.

Som ekonomiassistent hanterar du leverantörsreskontran, Hogia Handel Ekonomi/Hogia Approval, Redsoft online. Du skickar leverantörsfakturor och återrapporterar leverantörsbetalningar. I arbetet ingår även inköp av kontors- och förbrukningsartiklar och andra förekommande assistentuppgifter.

Kvalifikationer
• Minst två års vana av löneadministration och ekonomiarbete
• Strukturerad, tydlig och kommunikativ
• Utpräglat ordningssinne
• God administrativ förmåga

Meriterande:
• Föreningsvana eller intresse för solidaritetsfrågor och second hand-försäljning.

Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete med visshet om att din arbetsinsats blir till solidaritet.

Vi tillämpar provanställning om 6 månader och tjänsten omfattas av gällande kollektivavtal med Handels.

Sista ansökningsdag 28 december 2014. Ansökan skickas till: linda.hamberg@emmausbjorka.se

Kontaktpersoner för frågor om tjänsten: Föreningschef Linda Hamberg: tfn 031-23 32 01 eller ekonomichef Rosmarie Strasky: tfn 031- 23 31 95

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: linda.hamberg@emmausbjorka.se

Företag
Föreningen Emmaus Björkå

Adress
Föreningen Emmaus Björkå
41705 Göteborg

Kontorsadress
Ångpannegatan 6

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031 23 30 80
E-postadress: info@emmausbjorka.se

Jobbnummer
2100491

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Föreningen Emmaus Björkå

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Föreningen Emmaus Björkå: