Ellevio söker Service Manager till Connection Management

Novare Propell AB / Byggjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla byggjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Novare Propell AB i Stockholm, Solna, Järfälla, Sollentuna, Tyresö eller i hela Sverige

Ellevio är ett av Sveriges största elnätsföretag, som har sitt säte i Stockholm. Företaget ägs av Tredje AP-fonden, Folksam, Första AP-fonden och kanadensiska OMERS Infrastructure (f.d Borealis Infrastructure Management). Ellevio har drygt 400 anställda utspridda på ett tiotal orter i landet. Totalt förser Ellevio nära en miljon hushåll och företag i Sverige med el. Ellevio genomför det här överallt där elen behövs, dygnet runt, året om, oavsett väder och vind. Läs mer om Ellevio på ellevio.se.

Ellevio söker en driven och strukturerad Service Manager till Connection Management

Om rollen

Ellevio har nyligen tecknat ett nytt femårigt entreprenadavtal som gäller från 1 januari 2018, som delvis innebär nya villkor och nya tjänster. Avtalet är landstäckande och innefattar samarbete med tre olika underentreprenörer.

I dagsläget finns på Ellevio två Service Managers som arbetar inom befintligt avtal: en inom funktionen Asset Management and Design, med ansvar för Underhåll och Investeringar och en inom funktionen Network Operations, med ansvar för Drift och Felavhjälpning. Då det nya avtalet är mer omfattande och komplext väljer Ellevio att förstärka organisationen med ytterligare en Service Manager inom funktionen Customer Relations som kommer att ansvara för anslutningsrelaterade tjänster.

Ansvarsområden & Arbetsuppgifter

Service Managersprimära ansvar är att skapa och utveckla strukturer och processer i anslutningsverksamhetens del av det nya avtalet gentemot både entreprenörer och interna stake-holders. Initialt ligger tonvikten på att arbeta upp en fungerande förvaltning och uppföljning av avtalet, för att i ett senare skede övergå i vidareutveckling av tjänsterna inom avtalet.

Service Manager sitter med i ledningsgruppen för Connection Management inom Customer Relations, bestående av Enhetschef, Kvalitetschef samt fyra teamchefer.

Publiceringsdatum
2017-10-11

Profil
Totalt 5-10 års arbetslivserfarenhet, varav 3 års relevant arbetslivserfarenhet av exempelvis projektledning eller inköp i verksamhet med tekniska tjänster eller produkter
Erfarenhet av att ha arbetat med upphandlingar
Erfarenhet av att ha arbetat med samarbete med, samt styrning av, leverantörer
Akademisk utbildning, exempelvis Högskoleingenjör är meriterande

Vi söker en driven person med god förmåga att tänka kreativt men samtidigt skapa struktur. Du är en prestigelös do:er med ett gott affärssinne samt en god förmåga att skapa relationer. Vidare är du lösningsorienterad, har lätt för att kommunicera och en förmåga att snabbt sätta sig in i nya arbetsuppgifter.

Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan! Ansöker gör du påwww.novarepropell.se. Klicka på "Ansök nu" och bifoga ditt CV och personliga brev. Urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sebastian Gloveus på sebastian.gloveus@novarepropell.se eller Helene Sköld på helene.skold@novarepropell.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-24
Ange följande referens när du ansöker: propell60890
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Novare Propell AB

Adress
Novare Propell AB
Blasieholmsgatan 4B
11148 Stockholm

Kontorsadress
Blasieholmsgatan 4B

Jobbnummer
3744764

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Novare Propell AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Novare Propell AB: