Ekonomikonsult-kvalificerad ekonom/controller

Statens Servicecenter / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Stockholm, Sundbyberg, Botkyrka, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 400 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Göteborg, Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 50 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Den huvudsakliga uppgiften är att arbeta med våra kundmyndigheter i kvalificerade ekonomiadministrativa frågor såsom stöd vid budgetering, redovisning, uppföljning samt utveckling av ekonomistyrning. Du kommer även att ansvara för att upprätta årsredovisningens finansiella delar för ett antal kundmyndigheter. På enheten upprättas dessa för ca 40 kunder. Arbetet innebär även att under både kortare och lite längre perioder kunna vara uthyrd som ekonomichef, controller, redovisningsansvarig etc. hos kund. Vidare deltar du i olika interna utvecklings- och utredningsuppdrag. Arbetsuppgifterna är mycket omväxlande och stimulerande!
Du förväntas också ha en god verksamhetsförståelse för de kunder som du ska stödja. För att våra kunder ska ha tillgång till den senaste kompetensen inom våra tjänsteområden så satsar vi ambitiöst på våra medarbetares kompetens- och vidareutveckling. Vi vill att du ska växa med oss!

Publiceringsdatum
2016-12-16

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Akademisk examen inom företagsekonomi eller motsvarande utbildning
• Erfarenhet av redovisnings- och bokslutsarbete
• Erfarenhet av projektledning och/eller ledarerfarenhet
• Erfarenhet av budget och ekonomiuppföljning

Dessutom är det meriterande om du har:
• Arbetat som konsult
• Erfarenhet av statligt ekonomiarbete
• Erfarenhet av revisionsarbete

Du ska också ha:
• Mycket god förmåga att arbeta självständigt
• Mycket god samarbetsförmåga och kundfokus
• Utvecklingsfokus
• Lätt att uttrycka dig i tal och skrift
• Struktur och noggrannhet i ditt arbetssätt

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper

Övrig information
Anställningen är 100 % och tillsvidare.
Anställningen är placerad i Stockholm.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Ghazal Hernesten Voghoui Saco-S, tel. 070-665 29 45, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Statens Servicecenter

Adress
Statens Servicecenter
Statens servicecenter
FE-15
801 71 Gävle
80171 Gävle

Kontorsadress
Statens servicecenter
FE-15
801 71 Gävle

Jobbnummer
3218613

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: