Ekonomikonsult - kvalificerad ekonom/controller, Stockholm

Statens Servicecenter / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Stockholm, Sundbyberg, Botkyrka, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 420 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Göteborg, Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster. Statens servicecenter ska verka för att antalet anställda i staten som omfattas av myndighetens tjänster ökar. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Anställningen som ekonomikonsult är placerad på avdelningen Konsultrelaterade tjänster. Avdelningens primära uppdrag är att leverera helhetslösningar inom tjänsteområdet ekonomi- och lönerelaterade tjänster för myndigheter med färre än 150 anställda. Utöver helhetslösningarna levereras också konsulttjänster i avgränsade uppdrag till myndigheter av alla storlekar.

Den huvudsakliga uppgiften är att arbeta med våra kundmyndigheter i kvalificerade ekonomiadministrativa frågor. T.ex. stöd vid budgetering, redovisning, uppföljning samt utveckling av ekonomistyrning. Du kommer även att ansvara för att upprätta årsredovisningens finansiella delar för ett antal kundmyndigheter. På avdelningen upprättas detta för ca 60 kundmyndigheter. Arbetet innebär även att under både kortare och lite längre perioder kunna vara uthyrd som ekonomichef, controller, redovisningsansvarig etc. hos kund. Vidare deltar du i olika interna utvecklings- och utredningsuppdrag. Arbetsuppgifterna är mycket omväxlande och stimulerande!

Du förväntas också ha en god verksamhetsförståelse för de kunder som du ska stödja. För att våra kunder ska ha tillgång till den senaste kompetensen inom våra tjänsteområden så satsar vi ambitiöst på våra medarbetares kompetens- och vidareutveckling. Vi vill att du ska växa med oss!

Publiceringsdatum
2017-12-29

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Akademisk examen inom företagsekonomi eller motsvarande utbildning
• Erfarenhet av redovisnings- och bokslutsarbete
• Erfarenhet av projektledning och/eller ledarerfarenhet
• Erfarenhet av budgetarbete och ekonomiuppföljning

Dessutom är det meriterande om du har:
• Arbetat som konsult
• Erfarenhet av statligt ekonomiarbete
• Erfarenhet av revisionsarbete

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Mycket god förmåga att arbeta självständigt
• Mycket god samarbetsförmåga och kundfokus
• Utvecklingsfokus
• Lätt att uttrycka dig i tal och skrift
• Struktur och noggrannhet i ditt arbetssätt

Övrig information
Anställningen är 100 % och tillsvidare
Anställningen är placerad i Stockholm
Vi tillämpar sex månaders provanställning

Välkommen med din ansökan senast den 21 januari. Vi kommer att genomföra intervjuer löpande.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Nils Svensson , Enhetschef nils.svensson@statenssc.se 010-4560455

Företag
Statens Servicecenter

Adress
Statens Servicecenter
Box 2054
10312 Stockholm

Kontorsadress
Sankt Paulsgatan 6
103 12 STOCKHOLM

Jobbnummer
3879218

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: