Ekonomihandläggare till Polisens administrativa center

Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen i Linköping, Norrköping, Örebro, Skövde, Lidköping eller i hela Sverige

Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015 och har i uppdrag att minska brottsligheten och öka tryggheten i samhället. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och är organiserade i sju polisregioner och nio nationella avdelningar varav Nationella Operativa Avdelningen (NOA) är en.
PAC Ekonomi är en sektion inom Ekonomiavdelningen. PAC är placerat i Linköping och ansvarar för hela Polisens ekonomiadministration (EA). I Linköping finns även Polisens Personaladministration (PA).

Inom EA hanteras redovisning/ekonomiadministration, upprättande av Polismyndighetens hel- och delårsbokslut samt Polisens ekonomihandbok. EA består av ett avdelningskansli och 16 enheter och har sammanlagt 437 anställda.

Vill du arbeta vid en arbetsplats som erbjuder dig samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter där du genom att påverka och bidra till
polisens uppdrag, verkligen kan göra skillnad.

Genom högt engagemang, tillgänglighet och effektivitet strävar vi efter att erbjuda en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet, lärande och utveckling genom att tillvarata alla medarbetares engagemang och kompetens. Som anställd i Sveriges största myndighet uppmuntras du till eget ansvarstagande och personlig utveckling.



Publiceringsdatum
2018-02-19

Arbetsuppgifter
Som ekonomihandläggare i kundreskontran arbetar du framförallt i affärssystemet Agresso och kassasystemet Extenda. Du arbetar med kundfakturering och betalningsuppföljning, utför löpande redovisning avseende inbetalningar samt genomför månatliga bank-, moms- och kontoavstämningar. Därutöver kommer du att arbeta delvis i vår supportfunktion med att svara på frågor som rör inbetalningsprocesserna och tidredovisning i Agresso. Vid bokslut kommer du att delta i bokslutsarbete.

Förutom den löpande redovisningen arbetar vi med processutveckling för inbetalningar. Du kan därför komma att delta i utvecklingsprojekt kopplat till inbetalningar och utbilda andra handläggare i nya och befintliga rutiner.

Vi arbetar nära andra grupper och du kan ibland behöva arbeta med arbetsuppgifter kopplade mot redovisning och leverantörsfakturahantering.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Gymnasiekompetens med inriktning ekonomi eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt.
• Har erfarenhet av arbete i Agresso
• Har erfarenhet av arbete i Extenda
• Erfarenhet av statlig redovisning
• Har god vana av att arbeta i Microsoft Office
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift

Dina personliga egenskaper
Arbetstrycket är tidvis högt och du bör vara stresstålig och strukturerad i ditt arbetssätt. Du har god förmåga att analysera och lösa problem. Du har god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du har hög servicekänsla och positivt kundbemötande samt en god pedagogisk förmåga. Du är effektiv, noggrann, serviceinriktad och ansvarsfull.

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidare
Arbetsort: Linköping
Arbetstid: Flextid
Tillträde: efter överenskommelse

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Så ansöker du
Ansök senast: 5 mars
Referensnummer: C17982/2018

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-05
Ange följande referens när du ansöker: C17982/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Rasmus Lundahl 010-56 35 119

Företag
Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen

Adress
Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
3973797

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen: