Ekonomihandläggare till Arkeologerna i Linköping

Experis AB / Ekonomiassistentjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Vill du jobba med ekonomi självständigt på en statlig verksamhet? Då kan den här tjänsten som ekonomihandläggare på Arkeologernas regionkontor i Linköping vara något för dig!

Experis Finance söker just nu en serviceinriktad ekonomihandläggare för ett uppdrag som konsult i 6 månader med möjlighet till förlängning.



Uppdraget är hos vår kund Arkeologiska uppdragsverksamheten (AU). AU är en undersökande institution som främst arbetar med arkeologiska undersökningar på uppdragsbasis. AU tillhör Statens historiska museer (SHMM) som är en central museimyndighet som består av Historiska museet, Kungl. Myntkabinettet och Arkeologiska uppdragsverksamheten.



Publiceringsdatum
2019-04-17

Dina arbetsuppgifter
I denna roll som ekonomihandläggare ansvarar du för uppläggning av projektbudget, leverantörsfakturor, kundfakturering, löpande bokföring, avstämningar av projektkonton samt projektavslut. Du kommer ge stöd och underlag till verksamhetens projektledare och regionchef. Vidare kommer du även genomföra interna uppföljningar och avstämningar. Tillsammans med regionchefen svarar du för regionens årliga budgetläggning och tertialuppföljning av budgeten. Utöver detta utför du kontroll av reseräkningar.



Vem är du?
Som person är du strukturerad, lösningsorienterad, prestigelös och har lätt för att samarbeta med andra. Med ett positivt och affärsmässigt förhållningsätt utför du ditt arbete på ett noggrant och effektivt sätt.

Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller minst två års erfarenhet av bokföring och kontoavstämningar. Vidare är du en van användare av MS Office (framför allt Excel) och besitter en god affärsystemsförståelse, meriterande Agresso och Visma Proceedo.

Vad kan vi erbjuda dig?
Låt Experis öppna dörrarna till ditt drömföretag. Vi samarbetar med många av Sveriges populäraste företag och kan dessutom erbjuda dig:

• Möjlighet att arbeta i svensk och internationell miljö.
• Spännande tjänster på marknadens intressantaste företag.
• Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt.
• Nätverkande med personer inom din yrkeskategori genom såväl nätverksträffar som sociala aktiviteter.

Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Experis eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktperson för detta jobb
Du söker tjänsten via ansökningslänken snarast möjligt. Vi tillämpar löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan angiven ansökningstid gått ut.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Karin Boström via e-post: karin.bostrom@se.experis.com

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-24
Ange följande referens när du ansöker: 10a8fa22-32a6-
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Boström Karin.Bostrom@se.experis.com 011-194355

Företag
Experis AB

Adress
Experis AB
58224
58224 0580

Kontorsadress
Tanneforsgatan 3

Jobbnummer
4739736

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: