Ekonomihandläggare med inriktning mot kundreskontra

Bolagsverket, Verksamhetsstödsavdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bolagsverket, Verksamhetsstödsavdelningen i Sundsvall

Bolagsverket skapar goda förutsättningar för näringslivet och vill ge företagsamma människor möjlighet att förverkliga sina drömmar. Det ska gå snabbt, bli rätt och vara enkelt att starta och driva företag. Vi möter utvecklingen i samhället med moderna tjänster och vår värdegrund är kompetens, engagemang och kundnytta.
Vi finns i Sundsvall och är drygt 550 anställda. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en god arbetsmiljö som kännetecknas av respekt för allas lika värde.
Vi erbjuder ett arbete i en dynamisk miljö med utmanande arbetsuppgifter, ansvar och tid att leva.
• Jobba hos oss!

Ekonomisektionen arbetar både med kund- och leverantörsreskontra.
Kundreskontran innebär att ansvara för bokföring av inbetalningar avseende registreringsärenden och fakturor, utredning av oidentifierade inbetalningar, indrivning av obetalda fakturor och förseningsavgifter samt återbetalningar.
Leverantörsreskontran innebär bl. a. granskning av leverantörsfakturor, utbetalningar samt viss uppföljning.
Inom både kund- och leverantörsreskontran sker övrigt bokföringsarbete samt avstämning av konton. Sektionen ansvarar även för inköp och resebokningar.


Publiceringsdatum
2017-07-05

Arbetsuppgifter
Vi söker nu två ekonomihandläggare.
Som ekonomihandläggare med inriktning mot kundreskontra kommer du främst att arbeta med kundreskontra, bokföring och avstämningsarbete.
I arbetet ingår även utredningarbete gällande registreringsavgifter, obetalda ärenden och återbetalningar. Arbetsdagen består dessutom av kontakt med såväl interna som externa kunder. De arbetsuppgifter som finns på sektionen kan komma att variera utifrån det dagliga behovet, vilket gör att du behöver vara flexibel och kan hoppa in där det behövs.

Ekonomihandläggarna arbetar nära varandra och är engagerade i att själva skapa ständiga förbättringar av rutiner och arbetssätt.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har någon form av ekonomisk utbildning och känner dig trygg i din yrkesroll. Du har erfarenhet av arbete med kundreskontra, gärna på en större arbetsplats.
Som person är du öppen och kommunikativ, samtidigt som du är noggrann, prestigelös och flexibel.
Arbetsbelastningen kan periodvis vara hög så du behöver du ha en förmåga att prioritera ditt arbete och vara effektiv i ditt arbetssätt utan att tumma på kvaliteten.
Du vågar fatta egna beslut och trivs med att arbeta självständigt, men även i team.
Det är en förutsättning att du kan formulera och uttrycka dig bra på svenska både i tal och skriftligt.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och att du kompletterar den befintliga gruppen.



ÖVRIGT
Då vi redan valt kanaler, undanber vi oss alla erbjudande om rekryterings- och annonshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast, enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-27
Ange följande referens när du ansöker: 41/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Miriam Elffors

Företag
Bolagsverket, Verksamhetsstödsavdelningen

Adress
Bolagsverket, Verksamhetsstödsavdelningen
Stuvarvägen 21
85181 Sundsvall

Kontorsadress
Stuvarvägen 21 85181 Sundsvall

Jobbnummer
3591965

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bolagsverket, Verksamhetsstödsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bolagsverket, Verksamhetsstödsavdelningen: