Ekonomihandläggare

Lidingö stad, Administrationen / Ekonomiassistentjobb / Lidingö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Lidingö, Solna, Stockholm, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lidingö stad, Administrationen i Lidingö

På Lidingö hör arbete samman med hälsa. För våra 2 400 anställda är friskvård och utveckling i arbetet centrala inslag. När du mår bra så gör du också ett bra jobb, och kan ge 44 000 Lidingöbor den bästa servicen. 15 minuter från Stockholms central, mitt i naturen.

Publiceringsdatum
2012-05-03

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en ny medarbetare till förvaltningens ekonomienhet. Tillsammans med ekonomichefen kommer du att arbeta med handläggning och löpande redovisning för kontoret och fältorganisationen. Dina arbetsuppgifter kommer att vara mycket varierande och du kommer dagligen ha kontakter med såväl personal inom organisationen och andra förvaltningar för service och support, som med externa kundkontakter. Du ansvarar för förvaltningens leverantörsfakturor, e-handel, intern och extern fakturering, uppföljning och internkontroll. Du är också vår controller gällande avtalstrohet och vår kontaktperson gentemot den centrala upphandlingsenheten. Vi värdesätter att du har en god pedagogisk förmåga och att du tycker om många olika kontakter. Är det här tjänsten för dig så finns det stora utvecklingsmöjligheter hos oss.

Vi kan erbjuda dig en utvecklande arbetsplats med mycket kompetens och engagemang. Vi har även aktiva hälsoinspiratörer som hjälper oss till ett hälsosammare arbetsliv i linje med vår hälsoprofil.

Kvalifikationer
Du har någon form av ekonomiutbildning eller motsvarande på lägst gymnasienivå och har jobbat några år med liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet av arbete med ekonomisystemet Agresso är en merit. Goda kunskaper i Officeprogrammen samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift är ett krav.

Som person är du serviceinriktad med en pedagogisk förmåga. Du är strukturerad och noggrann, kan planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Självklart arbetar du bra tillsammans med andra, är självgående och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 3 september, 2012 eller enligt överenskommelse. Heltid. Tillsvidare.

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-05-23
Besök gärna vår webb om stadens arbetsliv och lediga jobb.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Sedan årsskiftet 2012 har Lidingö stad infört rökfri arbetstid.
Ange följande referens när du ansöker: A270138
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anne Gilbert, 08-731 32 88

Facklig kontakt
Facklig företrädare, Nås via växel 08-731 30 00

Företag
Lidingö stad, Administrationen

Adress
Lidingö stad, Administrationen
Stockholmsvägen 50
18182 Lidingö

Jobbnummer
1232169

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lidingö stad, Administrationen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lidingö stad, Administrationen: