Ekonomichef till världsledande bolag i Billingsfors!

Adecco Sweden AB / Ekonomichefsjobb / Bengtsfors
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Bengtsfors, Dals-Ed, Åmål, Mellerud, Årjäng eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Bengtsfors, Dals-Ed, Åmål, Mellerud, Årjäng eller i hela Sverige

Har du gått högskola med ekonomisk inriktning? Har du erfarenhet av personalledning och kan börja omgående? Då har vi på Adecco tjänsten för dig!

Publiceringsdatum
2017-12-13

Om tjänsten
Ahlstrom-Munksjö är världsledande inom fiberbaserat material och levererar innovativa och hållbara lösningar till kunder över hela världen. Våra erbjudanden inkluderar inredningspapper, filtermedia, släppbanor, slipmedel, nonwovens, elektroteknisk papper, glasfibermaterial, matförpackningar och märkning, tejp, medicinska fibrer och lösningar för diagnostik.

Den kombinerade årliga nettoomsättningen uppgår till cirka 2,15 miljarder euro och vi sysselsätter 6000 personer. Ahlstrom-Munksjö-aktien är noterad på Nasdaq Helsingfors och Stockholm. Bolaget bildades den 1 april 2017 genom fusionen av Ahlstrom Corporation och Munksjö Oyj.

Dina arbetsuppgifter
o Leder och fördelar arbetet inom avdelningen.
o Har personalansvar, med alla förkommande personalfrågor, för avdelningens medarbetare.
o Tar fram material till månadsmöten med koncernledningen.
o Utfärdar attestlistor och attestinstruktioner.
o Kontrollerar månadens förändringar i kund- och leverantörsregistret.
o Deklarerar för företagets fastigheter.
o Agerar kontaktperson gällande företagets försäkringar.
o Gör kostnadsuppföljningar, avstämningar samt vissa månatliga rapporter och registreringar..
o Sköter anläggningsregistret och beräknar avskrivningar.
o Initierar rapportinlägg i Qlik View.

Ansvarar för att:
o Månads-, kvartals- och årsbokslut samt budget, prognoser, MMF och övrig rapportering upprättas och levereras på utsatt tid till Munksjö Group Center.
o Personalen leds på ett sådant sätt att de arbetar mot företagets uppsatta mål.
o Har ett delegerat arbetsmiljöansvar enligt delegeringsdokument.
o Sköta personaladministration enligt företagets riktlinjer.
o Utvecklingssamtal genomförs med därtill tillhörande individuella utvecklingsplaner.
o Initiera rehabiliteringsutredningar.
o Följa befintliga lagar och säkerhetsföreskrifter.

Har befogenhet att:
o Under beaktande av lagar, regler och avtal och inom ramen för fastlagd budget fatta de beslut och vidta de åtgärder som krävs för att fullgöra sina arbetsuppgifter och sitt ansvar.
o Attestera fakturor och utföra inköp upp till fastställd attestnivå.
o Verkställa utbetalningar via Nordea Internet och bankgirocentralen samt skriva på checkar i förening med annan.

Befattningsinnehavaren skall:
o Delta och engagera sig i vidareutbildning för att upprätthålla nödvändig kompetens i enlighet med gällande kompetensprofil för befattningen.
o Visa diskretion angående företagsangelägenheter.
o Aktivt delta i och medverka till en god inre och yttre miljö och följa gällande säkerhetsföreskrifter.
o Eftersträva god ordning på arbetsplatsen.
o Hålla sig informerad om och följa de rutiner och instruktioner som föreskrivs av företags- och fabriksledningen.

Om dig
Har högskola med ekonomisk inriktning. Dokumenterad ledarskapsutbildning eller vana och erfarenhet av personalledning. God kunskap inom IT (MS Office och andra system). Samarbetsförmåga och förmåga att kommunicera. Engelska i tal och skrift. Kännedom om lagar, regler och normer. Kunskap om affärsmässiga bedömningar.
För att passa för denna tjänst så bör du vara analytisk, noggrann, tydlig och rak. Viktigt är även att du är självgående, bra ledare och har en positiv inställning till arbete och medarbetare.

Om anställningen
Tjänsten är en interimslösning med start omgående och 6 månader framåt.
Arbetstiderna är måndag- fredag 07:45-16:45, med flex. Finns möjlighet till boende vid arbetsplatsen!

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Therese Hedén therese.heden@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Therese Hedén

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Storgatan 50, vån 2
46130 TROLLHÄTTAN

Kontorsadress
Storgatan 50, vån 2

Jobbnummer
3852337

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: