Ekonomichef

Wikan Personal / Ekonomichefsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wikan Personal i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Olofström eller i hela Sverige

Om företaget
Hässlehem AB är ett kommunalägt fastighetsbolag som verkar i Hässleholms kommun. Bolagets ändamål är att tillhandahålla bra bostäder med hög kvalité för ett flertal kundkategorier samt att vara ett bostadspolitiskt instrument för ägaren Hässleholms kommun. Målet är att erbjuda hyresgäster ett tryggt och trivsamt boende med god service. Hässlehem AB äger och förvaltar 1 981 lägenheter i Hässleholms kommun och omsätter ca 160 mkr.

Läs mer på www.hasslehem.se

Vi söker nu en ekonomichef.

I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal.

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomichef hos oss kommer du att ha ett helhetsansvar för bolagets ekonomi samt även personalansvar för vår ekonomiassistent. Du kommer tex att utföra och leda arbete såsom:
• Upprättande av årsbokslut
• Upprätta årsredovisning
• Prognoser- och budgetarbete
• Moms- och skattefrågor
• Uppföljningar och avstämningar till ledning och styrelse
• Lönsamhetsanalyser
• Investeringskalkyler
• Kapitalförvaltning

Viss personaladministration och personalekonomi gällande löner, försäkringar och pensioner ingår, samt att kontinuerligt utveckla företagets ekonomistyrning genom att ständigt förbättra rutiner och processer utifrån verksamhetens behov. Du är direkt underställd VD, kommer att ingå i ledningsgruppen och din placering blir på kontoret i centrala Hässleholm.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Du som söker har utbildning inom ekonomi på högskole- eller universitetsnivå, flera års erfarenhet av en roll som ekonomichef på ett företag inom fastighet och bostadsbranschen, industri/tillverkning alternativt från en redovisnings- eller revisionsbyrå. Du har erfarenhet av både månads/tertialbokslut, van vid att göra både prognoser, analyser och kalkyler. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, i svenska och engelska. Du har god datorvana och har arbetat i affärs- och ekonomisystem samt att vi ser gärna att du har goda kunskaper i Officepaketet.

Dina personliga egenskaper är viktiga för oss!
Vi söker dig som är noggrann, analytisk, strukturerad och är van vid att arbeta självständigt och att ta ansvar. Du är trygg, ärlig och tydlig och har lätt för att kommunicera ditt budskap till både medarbetare och vår styrelse. Du har god förmåga att prioritera arbetsuppgifter utifrån behov och att hålla deadlines är en självklarhet för dig. Vidare ser vi gärna att du har ett driv och intresse av att utveckla och förbättra rutiner och processer.

Information och kontakt
Är detta intressant för dig? Välkommen med din ansökan snarast via wikan.se. Sista ansökningsdag är 18 mars 2019. Tjänsten är på heltid och tillsättningen sker efter överenskommelse.
För mer information eller frågor kontakta rekryteringskonsult Pernilla Samuelsson, 044 - 590 65 14.

Välkommen med din ansökan!

Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi förse företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal, som tillfälligt eller permanent tillgodoser deras behov. Wikan har kontor på 10 orter i Sverige, omsätter ca 330 Msek och har omkring 800 anställda. Läs mer på www.wikan.se.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2019-02-18

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-18
Ange följande referens när du ansöker: 5193
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Pernilla Samuelsson 044-590 65 14

Företag
Wikan Personal

Adress
Wikan Personal
Götgatan 1
29133 Kristianstad

Kontorsadress
Götgatan 1

Jobbnummer
4619971

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wikan Personal

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wikan Personal: