Ekonomiassistenter/Kundhandläggare med erfarenhet av energibranschen

Bemannia Kontor AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Lerum, Öckerö eller i hela Sverige

Om uppdraget

Vi på Bemannia söker 3 ekonomiassistenter/kundhandläggare till vår kund, ett energibolag, som påverkar vårt samhälle positivt. Tjänsten består av att hanterar avtal, fakturering och kravhantering för samtliga kundsegment. Du kommer vara med i ett team på 15 medarbetare. Uppdraget avser att jobba som konsult via oss på Bemannia för vår kund på heltid. Tjänsten påbörjas omgående och pågår i 6 månader med stor chans till förlängning.

Sök tjänsten redan idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet. Skriv gärna i ditt CV och personliga brev varför dina tidigare arbetserfarenheter och din personlighet passar in i den här tjänsten.

Publiceringsdatum
2022-11-10

Arbetsuppgifter
• Fakturering som Vip-ansvarig
• Administration av våra vindkraftsandelar i Västan vind
• All hantering kring producentfakturering, nätförluster, elcertifikat och ursprungsgarantier
• Ge professionell service och lösa kundens ärende framför via inkommande ärenden och samtal
• Avtalshantering, olika frågeställningar kring avtal, utskick, registrering och utredningar
• Registervård, tillse att relevant kundinformation håller hög kvalitet
• Från och tillkoppling i samarbete med inkassoleverantör
• Förfrågningar och bestridanden från kunder via vår inkassoleverantör
• Bevakning och handläggning av konkurser, likvidationer och rekonstruktioner
• Arbetet innebär dagliga kundkontakter samt daglig kontakt med externa parter såsom inkassoleverantör, andra elhandelsbolag, sociala myndigheter, jurister/advokater m fl.
• Daglig telefonservice kl 08:00 -16:00

Kvalifikationer
• Gymnasieutbildning med teknisk eller ekonomisk inriktning med relevant tilläggsutbildning.
• Erfarenhet av kundservice inom energibranschen, fakturering, inkasso, kravhantering och avtalshantering.
• God kommunikativ förmåga, meriterande är språk utöver svenska och engelska.
• Vilja att vårda kundrelationer med stort fokus på att lösa kundens ärende i första kontakten.
• Andra viktiga egenskaper är starkt engagemang för ditt arbete och du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt oavsett om du arbetar själv eller tillsammans med andra. Du agerar på egen hand utifrån kund och servicefokus och har förmåga att ta självständiga beslut inom ditt uppdrag. Du är positiv, pedagogisk, noggrann och har ett brinnande engagemang och en vilja att kommunicera med våra kunder.
• Van att prata med andra samarbetspartner
• Relevant arbetslivserfarenhet
• Erfarenhet av att ha arbetat inom kommunen
• Van att ha dialoger med jurister

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Ydalia Mendoza, ydalia.mendoza@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bemannia Kontor AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476), https://www.bemannia.se

Arbetsplats
Bemannia

Kontakt
Ydalia Mendoza
ydalia.mendoza@bemannia.se
+46 70-833 23 00

Jobbnummer
7160267

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor AB: