Ekonomiassistent Till Planit Sweden AB

Planit Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Planit Sweden AB i Göteborg, Ängelholm eller i hela Sverige

Ekonomiassistent till PLANit Sweden AB

Publiceringsdatum
2022-01-12

Om företaget
PLANit Sweden AB utvecklar lednings- och planeringssystem för anropsstyrd persontrafik. Systemen erbjuder ett kraftfullt stöd för dom som arbetar med anropsstyrd persontrafik på ett konkurrenskraftigt sätt. Våra system hanterar stora informationsmängder bland annat resenärsprofiler, geografi, körtider och fordonskapaciteter. All denna information är viktig för att planera och utföra en kostnadseffektiv anropsstyrd trafik. Med vårt systemkoncept följer också möjligheter att integrera mot andra trafikledningssystem, planeringssystem eller tidtabellssystem. Detta för att ge den anropsstyrda trafiken en större roll i kollektivtrafiken.

Du kommer tillhöra Göteborgskontoret som idag består av 20 teknikintresserade medarbetare varav hälften tillhör vår utvecklingsavdelning. PLANit är en del av Trapeze Group som ingår i Modaxo Group. Modaxo | Global Collective of People Transportation Companies
Våra kollegor arbetar i liknande mjukvaruföretag, dock inom olika branscher, i över 35 olika länder. Volaris Group ägs av Constellation Inc, som är börsnoterat på den kanadensiska börsen.
Du kommer in i en mycket spännande och global verksamhet där samverkan spänner över hela världen.

Om tjänsten
PLANit Sweden AB är i behov av någon som kan redovisning, sköta det månatliga löpande i kund- och leverantörsreskontra. Du ingår i vårt ekonomiska team som ansvarar för uppföljning av våra olika verksamheter. I din roll ansvarar du för att sköta bokföring av leverantörsfakturor, kundreskontra, se till så kundfakturor skickas enligt avtal, stämma av bankkonton, in och utbetalningar.
Vi behöver effektivisera och utveckla vårt sätt att arbeta på så i rollen kommer det ingå att driva samt utveckla interna rutiner och processer för tidigare nämnda. Du kommer att samarbeta med kollegor lokalt på vårt kontor och med kollegor offshore varför samarbetsförmåga och koordinering är viktiga egenskaper att ha i det dagliga arbetet.

Rollen innefattar:

• Bokföring
• Fakturering
• In och utbetalningar
• Månadsavstämningar och rapportering
• Förbättra och identifiera interna processer

Kvalifikationer
Du har god planeringsförmåga samt erfarenhet av att strukturera vardagen och planera på såväl kort som lång sikt. Du är noggrann, ansvarsfull och kan hålla deadlines.

Vi ser att du har följande:

o Några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
o Mycket meriterande om du tidigare arbetat i en koncern
o Goda kunskaper i Excel
o Goda kunskaper i såväl tal som skrift i svenska
o Erfarenhet av Microsoft Dynamics - Great Plains (GP)

Välkommen med din ansökan!
Du söker tjänsten genom att skicka ditt CV, ansökningsbrev och referenser till: finance@planit.se
Vi arbetar med löpande urval. Sista ansökningsdag 31 januari.
Frågor rörande tjänsten besvaras av: Åse Larsen på 0705-499423
Uppdragsgivare: PLANit Sweden AB
Ort: Göteborg
Omfattning: Deltid (50%)

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-12

Adress
Planit Sweden AB
Gruvgatan 6
42130 Västra Frölunda

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Redovisningsassistent".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Planit Sweden AB (org.nr 556533-4272)
Gruvgatan 6 (visa karta)
421 30  VÄSTRA FRÖLUNDA

Ansökan
E-post: finance@planit.se

Jobbnummer
6239968

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Planit Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Planit Sweden AB: