Ekonomiassistent till marknadsledande bolag

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige

Har du god förståelse för ekonomi och bokföring? Vill du arbeta med leverantörsreskontra och få möjlighet att växa inom ekonomiområdet? Vi söker nu dig som vill arbeta som Ekonomiassistent och få möjlighet att jobba hos en internationell marknadsledande leverantör inom fälttjänster, beläget i Partille kommun!

Publiceringsdatum
2018-04-25

Om tjänsten
Som Ekonomiassistent kommer du att vara del av ett ekonomiteam om fem personer där ditt främsta fokus kommer att vara hantering av leverantörsreskontra.

Ditt främsta ansvarsområde innefattar:
• Hämta och öppna post samt inkomna leverantörsfakturor från mailen
• Scanna in leverantörsfakturor som kommit både på post och mail och skicka ut dessa för attest via system
• Projektrapportering i form av att ta fram projektresultat varje månad som skickas till projektansvariga.
• Kontering av leverantörsfakturor
• Övrig bokföring såsom manuella bokföringar.
• Hantera banken med avstämning av denna, även boka av både inkommande och utgående betalningar i systemet

Vidare ansvarar du för att stötta övriga kollegor inom organisationen med konteringsfrågor. Arbetet sker i IFS.

Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller likvärdiga arbetslivserfarenheter. Du har god förståelse för ekonomi och van vid att arbeta med bokföring. Vidare har du lätt för att arbeta med system som verktyg och har du tidigare erfarenhet av IFS så är detta meriterande. Vi ser också att du hanterar det svenska språket obehindrat i tal såväl som skrift.

Som person har du en positiv inställning, är en lagspelare och har lätt för att samarbeta med andra. Du är flexibel i ditt arbetssätt och har lätt för att skapa goda relationer. Vidare har du ett noggrant och strukturerat arbetssätt och förstår vikten av detta.

Viktigt för tjänsten är:
• Kunskap inom ekonomi och bokföring
• Van vid att arbeta med affärssystem och Excel som verktyg
• God kommunikativ förmåga

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Ekonomiassistent är ett konsultuppdrag och skall tillsättas omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Uppdraget kommer att starta omgående och för rätt person kan det på sikt finnas möjlighet till anställning hos vårt kundföretag.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Bifoga CV och personligt brev i din ansökan.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på 031-725 45 39.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Carlsson 031-725 45 39

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
4107452

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: