Ekonomiassistent till leverantörsreskontra

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2017-12-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiassistent till leverantörsreskontra" (publicerad 2021-04-30) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Publiceringsdatum
2017-12-04

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent hos vår kund kommer du att ingå i en grupp på sju personer. Kontoret är beläget i nya fina lokaler i Ulvsundaområdet. Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att vara inom leverantörsreskontra, men även andra förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen.

Leverantörsreskontra:

• Hantering inskannade och e-fakturor i Palette
• Förkontering för olika roller och support gällande t ex kontering
• Skicka betalningar
• Återrapportera betalningar
• Hantera betalningspåminnelser, krav
• Kontakta leverantörer, t ex för att säkerställa rätt adress
• Admin i Palette, t ex stänga perioder, sätta upp flöden, nya användare
• Avstämning leverantörsreskontran och andra konton
• Uppdatera leverantörsregister
• Anläggningsregister

Övrig information
• Hantera inköpsavtal
• Publiceringar på intranät
• Support vid resebokningar
• Backup för delar inom kundreskontra/fakturering
• Diverse förekommande uppgifter på en ekonomiavdelning
• Viss administration (t ex hantering presentkort, biobiljetter, post)

Vem är du?

Du ska känna dig trygg i att arbeta med ovanstående arbetsuppgifter och kunna arbeta självständigt och gärna komma med input på förbättringar som kan effektivisera arbetet. Du har god kunskap Officepaketet, främst Excel. Det är mycket meriterande om du har arbetat i NAV och Palette, samt har erfarenhet från e-fakturahantering. Som person är du engagerad, driven, strukturerad, noggrann och prestigelös.

Du erbjuds

Detta är ett konsultuppdrag - vilket betyder att du kommer vara anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning, men arbeta ute hos vår kund. Uppdraget är en deltidstjänst med 2-3 dagar/vecka från och med januari och kommer pågå fram till augusti med goda chanser till förlängning.

Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande - vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Peronella Wilse på petronella.wilse@jurek.se.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Petronella Wilse petronella.wilse@jurek.se

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11

Jobbnummer
3834866

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: