Ekonomiassistent Till Joab

SJR / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Öckerö eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2018-05-04

Om företaget
JOAB har sitt ursprung i Motorfirma Jan Olsson som grundades 1963. Under de femtiofem år som verksamheten funnits har utvecklingen inneburit att JOAB idag är ett bolag som utvecklar, producerar, marknadsför och säljer hydrauliskt styrda lastbilspåbyggnader till främst åkeri- och återvinningsnäringen till i huvudsak Sverige och övriga Norden. Vi är ca 250 medarbetare och omsatte ca 770 Msk 2017. Koncernen har verksamheter på orterna Göteborg, Blomstermåla i Mönsterås kommun, Dals Rostock i Melleruds kommun, Lessebo, Täby och Stockholm Syd i Sverige samt Närpes i Finland. Övriga marknader hanteras huvudsakligen via agenter och servicepartners i respektive land. JOAB är sedan starten helägt av familjen Olsson.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en ekonomiassistent till vårt trevliga redovisningsteam där du tillsammans med en kollega ansvarar för leverantörsreskontran. Vi hanterar stora volymer av leverantörsfakturor som scannas in hos en extern samarbetspartner. I arbetsuppgifterna ingår att kontrollera inkomna fakturor för att sedan skicka ut dessa i attestflödet, matchning av fakturor mot inköpsorder, fakturautredningar, matchning av krediteringar, leverantörsbetalningar, återrapportering av leverantörsbetalningar och registervård.

Vi vill också att du medverkar till att utveckla och förbättra processerna på leverantörsreskontran så att vi arbetar på bästa sätt. Vi hjälps alla åt, vilket innebär att när behov uppstår hjälps vi åt med telefonväxeln, receptionen mm.

Bakgrund
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att ha arbetat som ekonomiassistent främst inom leverantörsreskontra och trivs med det. Du har god förståelse för det ekonomiska flödet och transaktionerna. Vi arbetar i affärssystemet Jeeves och erfarenhet från det är meriterande. Du behöver kunna svenska flytande i både tal och skrift och det är meriterande om du behärskar engelska.

Som person är du lugn och trygg i dig själv och i din kunskap. Du är bra på att samarbeta, noggrann och van vid att arbeta mot korta deadlines. I rollen fungerar man även som stöd åt verksamheten och har mycket kontaktytor både internt och externt så är du en social och serviceinriktad kommer du att passa perfekt in i rollen.

Så ansöker du
I denna rekrytering samarbetar vi med SJR in Sweden AB (SJR). Urval och intervjuer kommer att ske löpande så tveka inte utan skicka in din ansökan redan idag, dock senast den 21 maj 2018. För att söka tjänsten går du in på www.sjr.se. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Vid frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Liza Dahlin på telefon: 031-333 54 77. Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Liza Dahlin liza.dahlin@sjr.se 0766-471620

Företag
SJR

Adress
SJR
Kungsgatan 48 B
41115 Göteborg

Kontorsadress
Kungsgatan 48 B, Göteborg

Jobbnummer
4126222

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: