Ekonomiassistent till internationell koncern

SJR AB Göteborg / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR AB Göteborg i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Öckerö eller i hela Sverige

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

SJR söker för kunds räkning en ekonomiassistent för uppdrag med start omgående. För rätt person finns det möjlighet till anställning på sikt. Vår kund är en internationell industrikoncern med lokaler på Hisingen.

Vad innebär rollen och vem söker vi?
Rollen innebär ansvar för kund- och leverantörsreskontra framförallt men också att ta fram underlag och avstämningar inför månadsbokslut. Du kommer även att ansvara för in- och utbetalningar samt administration såsom fakturering, posthantering, följa upp rutiner och rapporter internt på bolaget. På sikt kan även viss lönehantering läggas på tjänsten. Bolaget arbetar i ett kundanpassat affärssystem som ligger till grund för att mycket av arbetet görs manuellt vilket resulterar i en hel del pappershantering, filing och arkiviering. Det är ett krav att du har arbetat i och är van att använda Excel som arbetsverktyg. Vidare är du bekväm i engelska både i tal och skrift.

Vi tror att du har relevant utibldning och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och finns tillgänglig omgående. Som person är du framförallt driven och framåt samtidigt som du är ansvarstagande och har lätt för att se helheten i dina arbetsuppgifter.

Ytterligare information om uppdraget
Behovet hos vår kund är omgående och företaget har lokaler på Hisingen i Göteborg. Arbetstiderna är flexibla mellan 8-17. Tjänsten är på heltid. Vid bokslut kan det förekomma en del övertid.  

Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Caroline Karlsson på telefonnummer 031-333 54 71. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/Visstid Visstid

Publiceringsdatum
2015-11-06

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Karlsson +46 031 333 54 71

Företag
SJR AB Göteborg

Adress
SJR AB Göteborg
Kungsgatan 48B
41115 Göteborg

Kontorsadress
Kungsgatan 48B

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2516593

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR AB Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR AB Göteborg: