Ekonomiassistent till Finnlines

KFX HR-partner Syd AB / Ekonomiassistentjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KFX HR-partner Syd AB i Malmö, Lomma, Lund, Trelleborg, Landskrona eller i hela Sverige

Om tjänsten
Har du en god förståelse för ekonomi och vill utöka dina kunskaper? Är du tillgänglig omgående och söker ett arbete på deltid. Vi söker nu dig som vill arbeta som konsult hos en av våra attraktiva kunder mitt i Malmö.

Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vårt och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är stolthet, omtanke och engagemang dessa ska genomsyra allt vi gör.



Om företaget
Finnlines koncernen är en av de största aktörerna på Östersjön avseende sjötransporter för gods och passagerare. Det svenska dotterbolaget Finnlines Ship Management AB är ett managementbolag som sköter drift och bemanning av koncernens 4 svenskflaggade RoPax fartyg. Vi är ca 300 anställda sjömän och en administration i land på 7 personer. Verksamheten är en del av koncernens business unit för fartygsdrift.

Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent ansvarar du för löpande bokföring och avstämmning av fartygens försäljningsredovisningar, samt för relaterade kassa- och kontokortsinsättningar. I arbetsuppgifterna ingår också analys och avstämning av balanskonto, viss fakturering, beställningar, posthantering och allmänna kontorsgöromål. Företaget använder koncernens gemensamma Shared Service Center samt inköpsavdelning i Finland

Kvalifikationer
För att lyckas tror vi att du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från en ekonomiavdelning och en ekonomisk utbildning på lägst gymnasienivå.
Du är serviceminded, noggrann, analytisk och har förmåga att arbeta självständigt. Att arbeta utifrån deadlines är en självklarhet för dig och eftersom vi har en liten administration är det viktigt att du är flexibel och prestigelös. Du kommunicerar obehindrat på såväl svenska som engelska, både i tal och i skrift och är väl förtrogen med Microsoft Office program. Vi använder Oracle Financial som affärssystem.


Övrigt
Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan i dag via www.KFX.se
Vi genomför personlighetstester, kunskapstester och bakgrundskontroller på alla våra slutkandidater.
Hr du frågor ller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Rebecka Fihn på 040-12 02 00

KFX HR-Partner är ett auktoriserat rekrytering, bemanning och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är enormt stolta och ganska ensamma om att ha funnits i branschen i mer än 30 år. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.

Varaktighet, arbetstid
Deltid 50% Tillfälligt arbete, 11 dagar - 3 månader

Publiceringsdatum
2018-03-08

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-27
Ange följande referens när du ansöker: 3141
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Rebecka Fihn 040-12 02 00

Företag
KFX HR-partner Syd AB

Adress
KFX HR-partner Syd AB
Stora Nygatan 40
21137 Malmö

Kontorsadress
Stora Nygatan 40

Jobbnummer
4010234

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KFX HR-partner Syd AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KFX HR-partner Syd AB: