Ekonomiassistent till byggföretaget Reomti

serveOffice ab / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos serveOffice ab i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Reomti är ett komplett byggföretag som erbjuder allt från renovering och byggservice till nybyggnation. Företaget grundades 1993 av Arne Mårtensson för att leverera byggservice till SEB. Sedan dess har verksamheten breddats men relationen med banken består. Vi har varit på plats i deras lokaler i princip varje dag i snart 30 år för att hjälpa till med stort och smått. Idag är vi runt 60 anställda och omsätter 450 miljoner kronor. Byggarbetsplatserna finns runt om i Storstockholmsområdet.



Reomti är ett komplett byggföretag som erbjuder allt från renovering och byggservice till nybyggnation. Företaget grundades 1993 av Arne Mårtensson för att leverera byggservice till SEB. Sedan dess har verksamheten breddats men relationen med banken består. Idag ingår Reomti i koncernen Circura som består av en sammanhållen grupp av entreprenörsbolag inom byggbranschen. Tillsammans omsätter koncernen 2 miljarder och har 400 medarbetare.

Serveoffice har fått i uppdrag att rekrytera en ekonomiassistent till vår kund Reomti Bygg AB. Tjänsten är på heltid och ligger i Hammarby Sjöstad. Start enligt överenskommelse.

Arbetsbeskrivning
I rollen som ekonomiassistent hos Reomti så kommer du i första hand att arbeta med löpande bokföring samt kund- och leverantörsreskontra. Mer detaljerat innebär tjänsten bland annat:
• Ansvar och hantering av leverantörsreskontra
• Ansvar och hantering av kundreskontra
• Ansvar av kundfakturering
• Löneadministration inkl arbetsgivardeklaration
• Biladministration
• Löpande bokföring
• momsrapportering
• Avstämning inför månads och årsbokslut

Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har förståelse för det ekonomiska flödet genom tidigare erfarenhet i liknande roller innefattande arbetsuppgifter så som leverantörs- och kundreskontra, löpande bokföring, lönehantering samt hjälpt till vid bokslut. Du kan svenska flytande i tal och skrift och kan göra dig förstådd på engelska i tal och skrift.
För att lyckas som Ekonomiassistent hos Reomti är det viktigt att vara noggrann eftersom det ofta krävs att du behöver analysera detaljer. Du bör även ha gedigen erfarenhet av olika ekonomisystem och stor vana att arbeta med excel. Det är meriterande ifall du har erfarenhet av Visma.Net och Visma lön.
Du kommer att utmanas i en bred roll samt att du tidvis kommer att behöva arbeta i högt tempo där mycket kan hända på en och samma gång. Du är van att ta eget ansvar för ditt arbete men även att samarbeta med andra. Du behöver vara flexibel, prestigelös och ha en bra kommunikationsförmåga då daglig kontakt med platschefer från olika byggarbetsplatser förekommer.

Om företaget
Reomti Bygg AB sitter i fina ljusa lokaler i Hammarby sjöstad. Du kommer tillhöra ett team bestående av tre andra medarbetare inom ekonomi och administration. Totalt är vi idag 70 anställda. Företagets strävan är att ständigt utvecklas och bidra till samhällsutvecklingen. Du erbjuds stora utvecklingsmöjligheter och chansen att vara med och påverka och förbättra arbetssättet och rutiner kring bolaget är väldigt stort. Trivsel och gemenskap är viktigt liksom att sporra varandra att emellanåt gå utanför våra egna boxar. Ambitionen att vara ett modernt företag med öppet sinne som lär av sina kunder, medarbetare och samarbetspartners är tydlig.

Ansökan och kontakt
I den här processen samarbetar Reomti med rekryterings- och bemanningsföretaget Serveoffice. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Serveoffice men du kommer anställas direkt hos Reomti. Skicka in din ansökan snarast genom att ansöka nedan. Urvalet görs löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mail utan endast via formuläret nedan.
Frågor kring tjänsten besvaras av Cissi Silvstam på 070-564 13 70 eller Melissa Al-Haydari på 076-724 90 28

Om Serveoffice
Serveoffice är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som med passion och expertis levererat kvalitet i över 30 år. Vi rekryterar och tillsätter konsulter på tjänstemannasidan primärt inom kompetensområdena ekonomi, hr och lön. Serveoffice har de senaste fyra åren certifierats som en av Sveriges allra bästa arbetsplatser enligt undersöknings- och konsultföretag Great Place to Work.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2022-08-10

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Serveoffice AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Serveoffice AB (org.nr 556418-1492), http://www.serveoffice.se

Jobbnummer
6875021

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från serveOffice ab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos serveOffice ab: