Ekonomiassistent till Alten

PSPartner / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PSPartner i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

På Alten utvecklar och levererar vi kompetens för världsledande företag genom Sveriges mest engagerade teknik och IT-konsulter. Våra kunder återfinns inom branscher som Energy, Telecom, Automotive, Defence & Aerospace och Industry och vi är verksamma genom hela produktutvecklingskedjan. Som en del av Alten Group har vi över 16.000 medarbetare och verksamhet i 16 länder. Läs mer om Alten på www.alten.se .

Publiceringsdatum
2015-03-02

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i ett redovisningsteam som består av 5 personer. Dina arbetsuppgifter är framförallt leverantörsreskontra och omfattar registrering av fakturor, kontering, utbetalningar, utskick av fakturor vid attest och avstämningar av konton. Du kommer även att arbeta med kundreskontra som innebär inbetalningar och påminnelser.

Som ekonomiassistent på Alten tillhör du företaget ekonomiavdelningen som består av ca 22 personer inom redovisning, controlling och lön. Du rapporterar till redovisningschefen.

Kvalifikationer
Vi tror att du har någon eftergymnasial utbildning inom ekonomi och mellan 1-3 års arbetslivserfarenhet inom området. Som person har du förmågan att se helheten och förstår vikten av att ge bra service till din omgivning. Du är noggrann och har lätt för att kommunicera både via telefon och mail. Vidare är du en glad och flexibel person som har lätt för att samarbeta samt van att arbeta mot deadlines. Du har goda kunskaper i Excel och vi ser det som meriterande om du har arbetat i ett större ekonomisystem.  

Vi erbjuder dig

• Ett arbete i ett företag som växer och som vågar sticka ut.
• Ett arbete i en internationell miljö.
• Tjänsten är på heltid och baserad på företagets huvudkontor i Högsbo i Göteborg.

Övrig information
Tjänsten är ett föräldravikariat på ca 15 månader med start i april.

Så ansöker du
Du söker tjänsten via  www.pspartner.se . Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Wadenby 0723-306061 eller via mail  lena.wadenby@pspartner.se

Intervjuer sker löpande vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt!

"PS Partner grundades 2010 och vårt kontor är beläget på Södra Hamngatan i centrala Göteborg. Vårt jobb är att hitta rätt person, i rätt tid - till rätt organisation. Lite mer precist så arbetar vi med rekrytering, search och bemanning samt personalfrågor. Vi har närmare 50 år erfarenhet tillsammans och har sett många olika människor, positioner och organisationer. Läs gärna mer på  www.pspartner.se

Arbetstider och omfattning
Heltid -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
PSPartner

Adress
PSPartner
FABRIKSGATAN 7
41250 GÖTEBORG

Kontorsadress
FABRIKSGATAN 7

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2187771

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PSPartner

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PSPartner: