Ekonomiassistent till Acoem

A Hub AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos A Hub AB i Göteborg, Partille, Kungälv, Kungsbacka, Stenungsund eller i hela Sverige

OM ACOEM

På Acoem skapar vi en värld av möjligheter genom att hjälpa organisationer att finna balans mellan framsteg och hållbarhet, där vi värnar om verksamheter och tillgångar alltmedan vi maximerar möjligheterna utan att göra avkall på vårt miljöengagemang. Företaget utvecklar, tillverkar och marknadsför laserbaserade axeluppriktningsverktyg för roterande maskiner. Våra instrument används av underhållsavdelningar i bland andra process-, pappers- och massaindustrin, kraftgenerering, samt inom rederinäringen.

För den nordiska marknaden marknadsför och säljer vi även en rad miljömätningsinstrument, dessa producerade inom gruppen såväl som från externa partners. Utrustningarna används bla inom stat och kommun, forskningsinstitutioner samt inom industrin.

Acoem AB är ett helägt dotterbolag till Acoem Group SAS.

Tillsammans med 150 distributörer arbetar våra drygt 800 medarbetare på 27 kontor, 5 produktionsenheter och 3 FoU-centra i 11 länder med att tillhandahålla våra kunder över hela världen med pålitliga heltäckande lösningar för deras utmaningar.

OM TJÄNSTEN

Som ekonomiassistent kommer dina arbetsuppgifter främst innebära arbete med leverantörsreskontra. I rollen kommer du även att administrera löner där du ansvarar för de uppgifter som sker i samband med månadsvisa lönekörningar. Du kommer även arbeta löpande med avstämning av resekostnader och hanteringen gällande utbetalning av reseräkningar.

I rollen arbetar du på en ekonomiavdelning som består av fem personer. Vi hjälper varandra med övriga administrativa ekonomiuppgifter som uppkommer. Du kommer att få ett omväxlande arbete med god inblick i många delar av bolaget.

Du erbjuds:

Vi trivs tillsammans - det skvallrar vår låga personalomsättning om. Hos oss erbjuds du utöver ett sammansvetsat team:

En bred roll där du bidrar med din kunskap och erfarenhet i en familjär och platt organisation.

En tillåtande arbetsmiljö med högt i tak. Vi är prestigelösa och hjälper alltid varandra framåt.

Du får möjligheten att utvecklas på ett bolag som värdesätter personlig utveckling och ett gott skratt.

Och självklart bra förmåner.

VEM ÄR DU?

Initiativtagande. Du söker upp och agerar på möjligheter utan uppmaning från andra. Du har ett intresse för dina arbetsuppgifter och är likt oss nyfiken sam driven.

Självorganiserande. Du planerar och organiserar arbetet på ett målmedvetet sätt, prioritera resurser och hantera din tid effektivt.

Resultatorienterad. Du fokuserar på att uppnå resultat och mål. Du ställer upp relevanta mål och strävar konsekvent efter att uppfylla eller överträffa förväntningarna.

Pålitlig och emotionell stabilitet. Du levererar enligt överenskommelse och följer kompromisslöst företagets värderingar och riktlinjer i det dagliga arbetet.

Kommunikativ och inkluderande. Du uttrycker idéer, tankar och information på ett konstruktivt sätt. Du samarbetar effektivt och framgångsrikt med människor med olika bakgrund, upplevelser och personlighet för att nå ett gemensamt mål. Du är förtroendegivande och prestigelös som person.

Hög integritet. Du kan hantera konfidentiell information.

Vi söker dig som har:

• Utbildning inom ekonomi, antingen på Universitet eller yrkeshögskola.

• Några års erfarenhet av ekonomiarbete.

• Goda kunskaper inom bokföring.

• En god analytisk förmåga och förståelse vad som ligger bakom siffrorna. Du vill ta ett ansvar för dina arbetsuppgifter och utvecklas i rollen.

• Obehindrad Svenska och engelska i tal och skrift

Goda kunskaper i Google Sheet/Excel är meriterande.

ÖVRIG INFORMATIOION

Start: Enligt överenskommelse.

Arbetstider: Heltid, dagtid.

Plats: Mölndal, Göteborg

Anställningsform: Detta uppdrag är en rekrytering och anställningen sker direkt hos vår kund Acoem.

Rekryteringsprocessen hanteras av A-Hub. Kundens önskemål är därför att alla frågor rörande tjänsten hanteras av oss. Utöver kompetensbaserade intervjuer görs även registerkontroll samt säkerhetsintervju. Urval genomförs löpande och vi rekommenderar dig att ansöka så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Agnes Stolt, agnes@a-hub.se

Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
A Hub AB (org.nr 559177-9656), https://a-hub.se

Arbetsplats
A-hub

Kontakt
Agnes Stolt
agnes@a-hub.se

Jobbnummer
7426885

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från A Hub AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos A Hub AB: