Ekonomiassistent, tidsbegränsat

AB Sigtunahem / Ekonomiassistentjobb / Sigtuna
2024-04-29


Visa alla ekonomiassistentjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AB Sigtunahem i Sigtuna

Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit!

SigtunaHem äger och förvaltar 4 800 lägenheter med hyresrätt i Sigtuna kommun. Vi är ett serviceföretag som erbjuder attraktivt boende och vår verksamhet kännetecknas av långsiktighet och hållbarhet. Vår främsta uppgift är att utveckla trygga och trivsamma boendemiljöer med hög servicegrad. Vi bygger både hyresrätter och bostadsrätter och skapar hållbara, levande och väl fungerande bostadsområden och stadsdelar.

Som ekonomiassistent ingår du i Ekonomi-och administrationsavdelningen med placering på SigtunaHems fina kontor i Märsta. Avdelningen som helhet ansvarar för digitalisering, upphandling, ekonomistyrning, uthyrning och redovisning.

Tjänsten är tidsbegränsat

Publiceringsdatum
2024-04-29

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ankomstboka och kontera leverantörsfakturor. Se till att de blir sakgranskade och attesterade av övriga kollegor i organisationen. Ansvara för att fakturorna blir betalda i tid. Vara öppen för att ta tag i övriga vanligt förekommande administrativa arbetsuppgifter.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har utbildning från avslutad gymnasium eller liknande i ekonomi. Det är meriterande om du har arbetat med liknande arbetsuppgifter så som leverantörsreskontra samt arbetat i Visma DCE och Visma Control. Viktigt är att du är noggrann och strukturerad samt har förmågan att följa instruktioner. Det är positivt om du är servicemedveten och kan kommunicera obehindrat på svenska, både i tal och skrift.

ÖVRIGT
• Vad erbjuder vi dig?
SigtunaHem är del av den svenska allmännyttan. Vi är certifierat för miljö- och kvalitetsledning enligt ISO 14001 och ISO 9001. Vi sitter i fina och ljusa lokaler i Märsta med bara någon minuts promenad från Märsta station, hit tar du dig enkelt med både pendeltåg och SJ-tåg.

Här får du ett fritt och omväxlande arbete där du får många stimulerande arbetsuppgifter och kontakter med olika slags människor. Vi står inför spännande utmaningar, med både ny- och ombyggnationer, i en av landets snabbast växande och mest attraktiva kommuner med nära till allt.

Vi strävar efter en jämn ålders- och könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1292227".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AB SigtunaHem (org.nr 556059-5356)

Kontakt
Ekonomi-och adminchef
Lena Erdhage
lena.erdhage@sigtunahem.se
0859179600

Jobbnummer
8644981


Prenumerera på jobb från AB Sigtunahem

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AB Sigtunahem: