Ekonomiassistent sökes till Semper av Adecco!

Adecco, Office & HR, Stockholm / Ekonomiassistentjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco, Office & HR, Stockholm i Sundbyberg, Solna, Stockholm, Lidingö, Järfälla eller i hela Sverige

Initiativrik och engagerad ekonomiassistent som gillar utmaningar och glada skratt sökes till Semper!
Semper är ett av Sveriges mest välkända varumärken och erbjuder goda och näringsriktiga produkter som är bekväma och skapar trygghet hos konsumenterna. Semper har idag två kategorier: Semper Barn och Semper Glutenfritt. Målet är att vara en ledande aktör i Norden inom dessa kategorier. Omsättningen är drygt 1 miljard SEK och Semper har cirka 220 medarbetare i Sundbyberg och Götene. Semper ingår i det internationella konsumentvaruföretaget Hero AG med drygt 5 000 medarbetare i 30 länder.
Läs mer på www.semper.se
Vill du bli vår nya kollega på ekonomiavdelningen i Sundbyberg? Vår grupp ansvarar för redovisningen i koncernens fem nordiska företag och du blir en viktig person i vårt nätverk med mycket kontakter både inom och utom företaget i Sverige, övriga Norden och i Europa. I vår grupp har vi egna ansvarsområden och tydliga mål, men arbetar nära varandra och samarbetar för att lösa uppgifter. Tempot är högt, men det finns alltid tid för skratt och omtanke!
Din huvuduppgift blir att arbeta med koncernens reskontra och kassafunktion. Du arbetar aktivt med kundfordringarna, skickar ut påminnelser och vid behov dröjsmålsränta. I leverantörsreskontran arbetar du bland annat med matchningar och utskick av fakturor till ansvariga. Du sköter betalningar och planerar det kortsiktiga likviditetsbehovet i svenska och utländska valutor. Vi gör månads- och årsbokslut, där du har en aktiv och viktig del.. I arbetet ingår vanligt förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning, som konteringar, avstämningar, registreringar och utredningsarbete Vid ledighet och semestrar ska du även kunna hantera redovisning av moms och statistik.
För att trivas hos oss ska du tycka om att ha nära och tät kontakt med kollegor, samarbetspartner och kunder i hela Europa och kunna hantera att det ibland är stressigt och ändå kunna hålla flera bollar i luften. Du gillar att hitta lösningar och är noggrann med detaljerna, utan att släppa helhetsperspektivet. Du tycker om att se och mäta resultatet av ditt arbete. Vi ser gärna att du vill utveckla både dig själv och dina arbetsuppgifter.
Vår grupp består av en redovisningschef, en redovisningsekonom och två ekonomiassistenter. På avdelningen finns också en controllerchef och två controllers. Avdelningen leds av CFO.

Publiceringsdatum
2010-06-23

Kvalifikationer
Gymnasieutbildning i ekonomi, gärna kompletterad med relevanta kurser.
Några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Goda praktiska kunskaper i engelska i tal och skrift
Erfarenhet av olika affärs- och stödsystem, erfarenhet av SAP är meriterande.

Dina egenskaper
Noggrann, ansvarskännande, sinne för ordning och detaljer. Förmåga att tänka i helheter och förstå konsekvenser. Utåtriktad och positiv. Stresstålig. Ihärdig, gillar att lösa problem.
Information om anställning
Du kommer att bli anställd som konsult i Adecco Sweden och uppdraget är på lång sikt och avser heltid. För rätt person finns eventuell möjlighet till anställning hos Semper!
Låter det intressant?
Skicka in din ansökan så snart som möjligt så rekryteringsarbetet sker löpande. Du söker tjänsten genom att registrera dig på vår hemsida, www.adecco.se, och söker därifrån. Följ denna länk: http://iem-se-candidate.adeccoweb.net/_General/DataPages/vacancy/vacancyvisuali zationbycandidate.asp?lVacancyIden=784400
Vid eventuella frågor, vänligen kontakta rekryteringsansvarig på Adecco Sofia Wigzell på 08- 598 982 37.
Välkommen in med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Adecco, Office & HR, Stockholm

Adress
Adecco, Office & HR, Stockholm
Box 12127
10224 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 60
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-100 500

Jobbnummer
683498

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco, Office & HR, Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco, Office & HR, Stockholm: